2013. május 12., vasárnap

Spanyolország



Hola Európa   

2013. május 10-12

Újabb 3 hét, egy rémálom. Viszont talán most hamarabb elrepült, mint gondoltuk volna. Ez annak is köszönhető, hogy végre itt a jó idő és az embereknek nincs folyton bezártság érzete. Térjünk vissza azonban a lényegre. Forma 1 és Európa. Megérkeztünk egy fordulóponthoz a versenynaptárban. Barcelona az első állomása ugyanis az európai futamoknak, a csapatok többsége erre az alkalomra várt. Új fejlesztések és a felboruló erőviszony sem lenne meglepő ezen a hétvégén.  

Az előző futamon, Bahreinben a Red Bull és a Lotus újra parádézott, 2012-höz hasonlóan ugyanaz a három pilóta, ugyanabban a sorrendben állhatott fel a dobogóra. Barcelonában azonban nem biztos, hogy újra ők lesznek a legjobbak, hiszen egy új "időszámítás" kezdődik.

A barcelonai hétvége nem kezdődött átlagosan, régóta boncolgatott téma a gumikopás. Úgy tűnik a Pirelli végre engedett a nyomásnak és extra szett gumit bocsátott a csapatok számára, sőt még a kijelölt gumitípust is megváltoztatta.

A pénteki szabadedzéseken a Ferrari diktálta a tempót, ami hatalmas örömöt jelentet a szurkolóknak, akik hazai sztárjukat, Fernando Alonsot szerették volna győztesként látni. Szombaton viszont megmutatkozott, hogy igen szoros időmérő elé nézzünk. Felipe Massa mindössze 6 ezreddel verte a Lotus finn pilótáját, de a többiek sem maradtak le igazán. Az első 6 pilóta ugyanis 3 századon belül követte egymást.

Az időmérő újabb meglepetést hozott? Mondhatnánk, hogy igen, de hogy nem is. A Mercedesek parádéztak, akárcsak 3 héttel ezelőtt. Viszont kifizetendő az egykörös tempó, ha a futamon nem sikerül hozni az elvárt eredményeket. Nézzük csak meg, Bahreinben a pole-ból induló Nico Rosberg mindössze a 9. helyen végzett. Feltételezhető viszont, hogy Barcelona meghozza számukra a sikert.

Már ahogyan szombaton elkönyvelhettük a Mercedesek nem voltak képesek tartani a tempót. A Ferrari tökéletes versenytempóval harcolt a győzelemért, taktikájukkal és sebességükkel végül is mindkét pilótája felállhatott a dobogóra. Fernando Alonso hazai közönség előtt aratott fényes győzelme és Massa harmadik helye bearanyozta a Ferrari napját. Kijelenthetjük, hogy a mai futam teljes mértékben a gumi köré épült, de tényleg ezt tesz jót a Forma 1-nek. Szép csöndben Kimi Räikkönen negyedik dobogós helyezését zsebelte be és mindössze 4 ponttal van lemaradva az összetett vezető Sebastian Vettel mögött.

Két hét múlva a mezőny megérkezik a fényűzésbe. Monaco presztízse már régóta az egekbe tőr. A verseny pedig egyre kiélezettebb és szorosabb.  

2 megjegyzés :

  1. Szia :)
    Bevallom őszintén, én megint kicsit kiábrándult vagyok. És nem feltétlenül az eredmény miatt, ami rám, illetve Sebastianra nézve nem a legjobb.
    Az úgy oké, hogy van négy élcsapatunk, akik közül bárki esélyes lehet a pole-ra, amikor viszont elszűkül 3 csapatosra az esély, biztos, hogy a negyedik fogja elhódítani az első rajtsort :D Oké, valami ilyesmi volt tavaly is, és szép volt ez a Mercitől, mert senki sem őket várta az első sorba. Én is meglepődtem, mivel Red Bullék és Ferrariék is így meg úgy hangoztatták, hogy mennyire gyorsak lesznek...
    Na de a verseny...utálom az ilyeneket! Amikor szegény versenyzőknek csak annyival szabad menni, amennyit a gumik engednek. Őszintén megsajnáltam Hamiltont, amikor azon kesergett, hogy ő "ennél nem tud még lassabban menni". És ez nem CSAK a Mercedes gumikezelési Achilles-sarka, hanem maga a Pirelli abroncsainak a hibája, amit szerencsére már beismertek végre, merthogy ez így már nincs benne a "izgalmas a futam, mert sok kiállás van, és hadd szenvedjenek csak a kopott gumikkal" tartományban, amit Ecclestone bácsi is kért tőlük a szezon előtt.
    Nekem egyáltalán nem tetszett ez a mai futam. A gumik miatt, meg az, hogy ha valaki spórolni akar egy kerékcserét, annak is HÁROMSZOR kell kiállnia! Mi ez ha nem botrány? Remélem a Pirelli magába néz, mert méla unalomba fulladt ez a futam és ha nem a spanyolok kedvence nyer, talán még a nézők is bealudtak volna.
    A Lotusnak jár a dicséret a 3 kiállásért, és összességében a Ferrarik is jó munkát végeztek, még ha ez most keserű pirula is nekem és a többi RB és SV rajongónak. Bár azért nem értem az FIA-t, hogy ha már van egy olyan szabály, hogy nem lehet zászlóval ünnepelni a levezetőkör közben, akkor miért hívták be másodszor is úgy Alonsót (2012 Valencia után most is), hogy mégse adtak neki büntetést? Persze ez egy marha nagy hülyeség, de ha már létezik ilyen szabály akkor miért nem büntetnek? :D Ez csak egy kérdés ami felmerült bennem így a nap végére.
    Remélem, hogy Monaco olyan futamot hoz amikor én fogok majd örülni és nem a bunkó Alo-fanok ;)
    Lesz még majd bejegyzésed a jövő heti szünetben? Mert írtad hogy vannak tartalékok, remélem akkor mutatsz is valamit ;)
    Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia:)
      Most egyet kell értenem veled, mert még számomra is kiábrándító volt a mai verseny. A futam háromnegyed részét azzal töltöttük, hogy azt számoltuk ki hány kört bírt a gumikkal és mikor jöhet ki a következő kiállásra. Én nem ebbe a Forma 1- be szerettem bele.
      Hamiltont és Rosberget is sajnálom, mert mindketten képesek lennének felérni a dobogóra, akár győzelemért is harcolni, de van egy gátló tényező, amit Pirellinek hívnak. Talán ideje elgondolkodniuk azon, hogy ideje változtatni, hiszen nem állapot hogy egy hétvége alatt kétszer válik le a futófelület, minden külső hatás nélkül.
      A büntetésekről csak annyit mondanák, hogy tudod a tényleges vétkest soha nem büntetik, mert olykor túl nagy presztízzsel bír.(bővebben majd kifejtem négyszemközt :))
      Kicsit úgy kezdem érezni, néha túlságosan sok módosítással átesnek a ló túlsó oldalára és azt érik el, hogy az izgalmas kerék kerék elleni csaták helyett a taktikázás lesz az egyetlen nyerő tényező.
      Csak a mai futam miatt, megleplek majd egy kicsit már feledésbe merült résszel. :)
      Puszi

      Törlés