2013. január 11., péntek

Hamis ítéletek


"Lehet valakit szeretni és lehet valakit utálni, de mielőtt valakiről ítéletet mondasz, sétálj néhány kilométert a cipőjében. Értsd meg a teteit, mondanivalóját és főként Őt magát.”


Talán a Forma 1 a legmegosztóbb sportok egyike. A sport mely magában hordozza az imádatot és az utálatot. Vegyes érzelmek, melyek olykor súlyos szavakhoz és tettekhez vezetnek.

Különböző emberek - de felhívnám a figyelmet mégis ugyanolyan személyek, mint mi - versenyeznek hétről hétre, hogy ezzel megfeleljenek egy elvárásnak. Ezek a pilóták gyermekkoruk óta készülnek arra, hogy egyszer a királykategória világába kerülve megmutassák, azt a képességüket, amely egyszer majd őket is a legnagyobbak közé emeli.

Lehet mindenkiről véleményed, de ezt a saját tapasztalataid alapján kell leszűrnöd és nem a média piszkos világán át. A te döntésed, hogyan ítéled meg a különböző személyeket, de egy nagyon fontos sohase ítélkezz, mert te nem ismerheted őket igazán. Az életben sokféle rajongóval találkoztam már. Ma is csodálkozok azokon, akik egy név hallatán mérhetetlen szitkozódásba kezdenek, és ha magyarázatot várok arra, hogy miért is utálja az említett személyt, üres, értelmetlen fecsegést és választ kapok. Hiszen maga sem tudja igazán. Én nem ítélek el senkit, pedig számomra is vannak kevésbé kedvelt pilóták, de soha nem alacsonyodtam le arra a szintre, hogy ócsároljam őket.


Megbélyegzés és előítélet kéz a kézben jár. Minden emberben jelen van és talán a legszörnyűbb, hogy az emberek többsége nyíltan is felvállalja, miközben soha nem járna utána a valóságnak. Mindenki más, mindenkinek másak az igényei, ezért tartozik mindenkihez egy másik pilóta. Mindenki megtalálja azt a személyt, aki az ő tulajdonságaihoz a legeslegjobban illik, melyek ezek a jellemvonások? Lehet, megtalálod, de lehet, hogy még a mai napig azon gondolkozol miért is Ő, hisz gyökeres ellentéte neked. Csakhogy igenis sokban fogtok hasonlítani.

„Minél mélyebbre jutsz önmagadban, annál közelebb jutsz mások szívéhez. Ez a kettő ugyanaz, mert a te szíved és a másiké nem nagyon különbözik egymástól. Ha érted a saját lényedet, érted mindenki lényét.”

3 megjegyzés :

  1. Szia!
    Nagyon jó témát választottál. Én szinte mindennap megtapasztalom ezeket a nézeteltéréseket a saját családomban és még inkább a facebookos f1-es hírportálok kommentelői között. Szerintem szörnyű, ahogy egyesek lenézik a nekik ellenszenves pilótákat. Nem egyszer láttam olyat, hogy a falba kívántak bizonyos versenyzőket és ez felháborító! Ami nekem még nem tetszik az többek között L.Hamilton kicsúfolása a bőrszíne miatt, mivel sajnos ilyennel is sokszor találkozok. Nekem se ő a kedvencem, de soha nem becsülném le azért, mert "cigány" "fekete majom" vagy hasonló baromságok. Szomorú, hogy a magyarok ilyen rossz szurkolók :(
    Én az alapján választottam kedvenc versenyzőt, hogy mennyire szimpatikus az illető. Így lett Sebastian Vettel a kedvencem a mai napig :) De rajta kívül is van néhány nagyon szimpi pilóta és olyan is, akit régebben egyáltalán nem kedveltem, de ma már jobb véleménnyel vagyok róla valamelyest. Számomra csak egy olyan versenyző van, akit ki nem állhatok, mert szimplán unszimpatikus a viselkedése, amit a tévén keresztül látok. Attól még lehet másmilyen ember, de nekem mindig is a fekete bárány marad.
    Remélem nem bánod, hogy egy ilyen hosszú kommenttel traktállak, csak ez a téma nekem olyan, amiről órákat tudnék beszélni :))
    Még mindig nagyon tetszik, ahogyan írsz. Olyan komolyan és ez nagyon jó! :)
    Várom a következőt! Puszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is nagyon szépen köszönöm a díjat, nem is álmot róla, hogy valaha is kapok egyet. Másodszor örülök annak hogy tetszik a téma.
      Amikor megírtam ez első kis szösszenetet nem gondoltam, hogy folytatás is lesz belőle. Később olyan témák ugrottak be, amit úgy érzetem hogy bővebben ki kell fejteni. Megpróbálok a jövőben is hasonló,érdekfeszítő témákat hozni.
      Puszi :)

      Törlés
    2. Szia!
      A díjat azért kaptad tőlem, mert szerintem megérdemled :)
      És nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra, és arra is, hogy egyben hozzám hasonló gondolkodású rokonlélekre :)
      Puszi :)

      Törlés