2014. augusztus 21., csütörtök

Európa háttérben

Politika, pénz, növekvő elvárások és egy állandóan fejlődő sportág. Naponta köttetnek a világ vállalatai között megállapodások és üzletek. A Forma 1 fényűző világa sem maradhat ki a körforgásából. Ámulattal figyeljük évről évre az újabb és újabb pályák debütálását. Már nem csak a csapatok és a pilóták versengnek egymással. Helyszínek rivalizálnak, hogy melyikük képes nagyobbat robbantani egy versenyhétvége alatt.
Európa vagy a fejlődő kontinensek ígérik a jobb befektetést?
Történelmi pályák, amelyeken már több mint 50 éve róják a köröket gyorsabbnál gyorsabb versenygépek. Mindenki ismeri az olyan helyszíneket, mint Monaco, Silverstone, Monza és Spa. Versenypályák melyek már inkább antikváriumi darabok közé sorolhatunk. Pályák, melyeknek szerepük csökken, helyzetük pedig egyre kilátástalanabbá válik, annak ellenére, hogy milliók rajonganak ezekért az igazi helyszínekért. A versenyzők és a szakértők többség is állítja, ezek az igazi VERSENYPÁLYÁK, itt igazán izgalmas egy kör.


Hasonlítsuk csak össze egy európai és egy ázsiai futamot. Milyen különbségek is tárulnak a szemünk elé?

A fényűzés és a csillogás régóta elengedhetetlen részét képzi a F1 világának. Nézzük csak meg a szingapúri vagy a Yas Marinai pályát. Első ránézésre egy csillogó ékszerdoboz jut eszünkbe róluk. Mindenhonnan a ragyogás, tündöklés tükröződik. Drága szállodák, sztárok megszámlálhatatlan tárháza. Ez a fényűzés varázs. Egy szurkolónak azonban tényleg erre van szüksége, hogy előre megrajzolt pályákon egy kétórás eseménytelen versenyt kövessen végig lehetetlen időpontokban? Ha nem is a rajongóknak, de a sport hírnevének és világának szükség van rá. Egy újabb reklámra a nagyvilágban.
Sokat vitatott kérdés továbbá, hogy megéri-e az európai futamokat kiszorítani a F1 repertoárjából. Érdemes egy biztos rajongói közönséget felváltani a bizonytalannal? Minden esetben ragaszkodni kell egy tervhez? Gondoljunk csak Bahrein jelenlegi helyzetére. Tényleg mindent megér egy felbolydult, lázadókkal teli országban futamot rendezni? A kockáztatás iránya kétféle lehet. Hatalmas bukás és kudarc, kidobott milliókkal és elpazarolt lehetőségekkel vagy egy hatalmas nyereség esélye. Hiszen sikeres üzletek esetén újabb országban nyílik meg egy kapu a F1 kedvelői számára. Egy kettős játszma a F1-en belül.  A maradás, de a haladás is kockázatos tényezőnek bizonyulhat.
Meglátásom szerint a legkedvezőbb lépésnek egy egyensúly felállítása bizonyulna Európa és az azon kívüli országok között. Végülis értelmetlen lenne eldobni a F1 őshazáját a fényűzés Mekkája miatt. Az örökös huzavonák és harcok pedig csak romláshoz vezetnek és ártanának ennek a tökéletes világnak, mely már 1950 óta fenn áll.  Így a megoldás mindenesetben a KOMPROMISSZUM.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése