2014. március 30., vasárnap

Analysis: Malaysia



2014. március 30.

Két héttel a katasztrofális szezonkezdést követően Malajzia volt a soron. Nem mondanám, hogy jobb élményekkel fogom zárni ezt a hétvégén. Sokáig gondolkodtam, hogy láttam-e már Forma 1-es rajongásom alatt ilyen gyatra kezdést, de talán a 2009-es szezontól eltekintve nem igazán rémlik. Az jól látszik, hogy a Mercedes fölényben van, de úgy gondolom még nem annyira, hogy uralni tudja a mezőnyt. Jól látható, hogy a Red Bull és a Ferrari is, ha akar, és tud, beleszólhat a Mercedes kettősébe.

Vártam végre egy nagyon jó versenyt, mai kárpótolna az előző futamért, de ugyanúgy, mint két hete, néhány körig bizakodhattam. A mai nap sem szólt másról, minthogy boncolgassuk a motor fogyasztását, az autók hangját vagy éppen a taktikát, még az a fránya eső sem érkezett meg, ami egy kicsit belekavarhatott volna az unalmas körözgetésbe. Egy biztos az vérnyomásom nem volt az egekbe, ugyanis igazából nem sok dologért izgulhattam. Néha úgy érzem, hogy ez az egész csak egy vicc és egyszer majd nevetünk rajta egy nagyot. Majd végre igazi versenyeket látunk, de az a probléma, hogy ez a valóság, ezért kell sürgősen változtatni.

A futam nyertese nálam természetesen nem más, mint a tényleges győztes Lewis Hamilton. A múltkori futamon, nem állt mellé a szerencse, de most sikerült a pole pozícióját győzelemre váltani és tökéletesen, hiba nélkül hozni a kötelezőt. A Mercedes fölénybe van, ez mindenki látja, de őket is ugyanúgy sújthatja egy-egy technikai meghibásodás, amiről egy versenyző nem tehet. Úgyhogy Lewis Hamilton megérdemelte a mai győzelmet. Minden elismerésem a pilóták felé, hiszen nincsenek könnyű helyzetben. Évek óta nem vették fizikailag, mentálisan ennyire igénybe a versenyzőket. Ez is jól mutatja a jelenlegi helyzet súlyosságát.


A futam vesztese címének kiosztásában azonban most is bajban vagyok. Sokáig gondolkodtam rajta. Kimi Räikkönen rengeteget vesztett a rajtot követő defektjének köszönhetően Végül Daniel Ricciardora esett a választásom. Egy rosszul felfüggesztett első kerék, leszakadó első szárny és egy stop and go büntetés. Nem elég, hogy a harmadik helyét elvették, de még az ág is húzza szegényt. Minden összejött erre a futamra az ausztrál versenyzőjének. Bahreinben pedig tíz rajthelyes büntetés várja. Így kell egy pilóta lelkesedését megtörni. Viszont ha a veszteseket emlegetjük, lehetnek sorolni a neveket. Hét ember kényszerült kiállni, sőt Sergio Perez még el se indult. Borzasztó az egész!!

Tudom, hogy nehéz átállni egy ekkora változást követően, de ha sokáig így marad, akkor nagyon sok rajongót fog veszteni a sport.  Ez semmiképp sem érdekfeszítő és izgalmas. Sokáig bizakodtam, hogy jót fog tenni a változás, de ezt a kijelentésemet vissza kell vonom. Egyetlen reményem a következő futamokban van.

2 megjegyzés :

  1. Halihó! :)
    Megint csak azt kell mondanom, hogy a szívemből beszéltél :D Már a "katasztrofális szezonkezdésnél" éreztem, hogy te sem vagy jó véleménnyel a történtekről, és később ki is derült, hogy te is legalább annyira csalódott vagy, mint én.
    A futamot nem igazán boncolgatnám, te már megtetted és ahogy írtam, tényleg én is csak a borzalmasan unalmas, egyhangú és pocsék szavakat tudnám ismételni. Miközben Hamilton elhúzott az élen (és egyébként múltkor Rosberg esetében is), azon gondolkodtam, hogy vajon azok, akik tavaly amiatt fröcsögtek, hogy a Red Bull és Vettel teszi tönkre a F1-et, ezzel az egyhangú dominanciával, azok most mit szólhatnak a jelenlegi Merci fölényhez? Oké, hogy nem egy fél szezonnyi döntő dominanciáról beszélünk, de akkor is szemmel láthatóan a többiek felett áll a csapat. Ez persze nekünk, nem Merci rajongóknak nyomasztó, viszont az ő szurkolóik meg önkívületben vannak. Csak kérdem én, hogy lehet, hogy valaki, aki egy évvel ezelőtt még pocskondiázta azt a csapatot, amelyik ilyen hasonló fölényben volt a többiekkel szemben, az most dicsőíti azt a másik csapatot, aki ezt meg tudja engedni magának?! A másik meg az, hogy tavaly (meg tavalyelőtt, meg az előtt, meg az előtt...) mindenki azt hangoztatta, hogy "Vettel azért nyer, mert a legjobb autó van a segge alatt". Miért, talán Hamilton és Rosberg most minek köszönhetően nyert? :D Most bezzeg csend van ilyen téren, csak a pilótákat dicsőítik, hogy mekkora meló volt kiautózni azt a 30 meg 10 mp-es előnyt. Vettelt meg érdekes, most nem cikizik, olyankor hallgatni kell, amikor a gyengébb autóval ott volt Rosberg seggében és behozta harmadiknak a legszarabb autónak kikiáltott Red Bullt :) Érdekes, de hát ilyen ez a popszakma :)
    Az is fura, hogy a Ferrari drukkerek hirtelen már nem azzal dobálóznak, hogy "Jaj, most nagyon odab*szunk a Red Bullnak, mert milyen bitang jó autót építettek és ráadásul nálunk vannak a mezőny legjobb pilótái", mert a téli teszt óta kicsit változtak a dolgok :D Például az a Red Bull, akiket a téli előszezonban lesajnáltak, mert nem tudtak olyan gyorsan alkalmazkodni, egy szűk hónapon belül nagyjából megoldották a megbízhatósági problémákat és hihetetlen gyorsan ütőképes autót fejlesztettek. Az az RB10, ami amikor csak lerobbant, röhögés tárgya volt minden szurkolótábor részéről, most simán verte a bitang jónak kikiáltott Ferrarit. Ez is egy furcsa fintora a sorsnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként nem is ezt akartam írni, hanem hogy hétfőn olyan cikket olvastam, ami enyhén szólva kiverte a biztosítékot, de nem csak nálam. Alonso azt nyilatkozta, hogy szerinte ő teljesen jól végzi a munkáját, hiszen egy lassabb és gyengébb autóval is Räikkönen, Vettel és Hamilton előtt van a pontversenyben. Ezen több kommentelő is felhördült, és Alonso el lett mondva szemétnek, bunkónak, arrogánsnak, nagyképűnek és figyelmetlennek is :D Mert szegény nem vette észre, hogy Vettelnek és Hamiltonnak pl. esélye sem volt az első futam után a pontversenyben szerepelni, Kimit meg szimplán rajongója a balszerencse. A lényeg, hogy Alonso mindent jól csinál, ő a szar autójával befejezett két futamot és szerzett pár pontot, az már nem lényeg, hogy másodszor Hamiltonhoz és Vettelhez köze nem volt, Kimi meg megint megjárta. Nem baj, Fernando, te vagy a legjobb, ez az igazi világbajnoki hozzáállás :D Az iróniát félretéve, azért már most látszik, hogy az egyetlen eszköz, amivel harcolhat a vb-ért, (megint) a pszichológiai hadviselés lesz. Kérdés, hogy ezzel kire tud még hatni? Vettel pár éve immunis rá, Kimit alapból hidegen hagyja, talán Rosberget (akit nem is tart vb-esélyesnek a nyilatkozat szerint) majd megpróbálja manipulálni? Az lenne csak a vicc, ha a nagy cimboráját, Hamiltont kezdené ezekkel az értelmes kinyilatkoztatásokkal gyötörni, mert akkor kiderülne, hogy az elmúlt években hangoztatott "ő egy igazi sportember, vérbeli versenyző, nagyon tisztelem, jóban vagyunk" szövegeiről kiderülnek, hogy egytől egyig kamu volt az összes :D Én mindenesetre alig várom, hogy megtudjam, kivel tud ringbe szállni ilyen téren :)
      Szóval ilyesmiken gondolkoztam, miközben ment a maláj futam. Ez azért mindent elárul magáról a verseny eseményeiről meg a F1 jelenlegi állásáról. Most csak abban reménykedek, hogy a bahreni fények hoznak valami színt ebbe a szürkeségbe :)
      Jó szurkolást neked, és több szerencsét Kiminek :) Igazán megmutathatná már, hogy mit tud, és le kéne törni Fernando "énjólteljesítek" Alonso szarvát is ;)
      U.i.: bocsi, hogy megint ennyit írtam, de annyi minden van a fejemben, és még így is pár dolgot kihagytam. Majd legközelebb :)
      Puszi :*

      Törlés