2014. március 16., vasárnap

Analysis: Australia



2014.március 16.

Az ismeretlenbe való utazás vette kezdetét az Ausztrál Nagydíjjal. Mindenki hatalmas izgalommal várta a szezonkezdést. Talán most még nagyobb volt a feszültség ugyanis a rengeteg változás meghatározta az idénykezdést. Sok mindenre számíthatunk, de talán a futam végeredményét figyelmembe véve talán mégsem erre.

A F1 rajongók úgy ültek le ezen a hétvégén a televízió képernyője elé, hogy egy teljesen ismeretlen közeggel kell szembe nézniük. Szeretjük vagy nem? Mindenki döntse el saját maga. Lehet egyes elemeket kedvelni, de talán a jelenlegi állás szerint inkább a változások hátrányait emelhetjük ki. Tavaly a gumispórolástól volt hangos a Forma 1, de idén is akad mit kritizálnunk. Az üzemanyag spórolás talán még az előzőnél is rosszabb. Viszont kifejezetten érdekes élményt nyújtott a behallatszó gumicsikorgás. Meg kell azzal elégednünk, hogy talán míg a Forma 1 nem ér el Európáig, addig valamelyest egy tesztelési időszakkal kell meg barátkoznunk. A csapatok és a pilótáknak is sokat kell még tanulni, de én csak reménykedem, hogy pár futam és egy igazán izgalmas idényt láthatunk.

Izgatottan keltem a hajnali órákban, de miért is? A nagy semmiért? Jó ez egy kicsit erős túlzás, de csalódott vagyok ebben nincs mit szépíteni. A rajtot követő körökben volt még néhány izgalmas megmozdulás, de utána mintha elhalt volna valami. A versenyzők többsége beállt egy köröztetős tempóra, az élen Nico Rosberg elhúzott, pár pilóta megmozdulásán kívül nem kapkodhattam a fejem ide- oda. Nagyon régen nem tapasztalhattuk, hogy többen ott ragadnak a rajtrácson. Arról nem is beszélve, hogy öt pilóta esett ki műszaki hiba miatt, köztük a címvédő Sebastian Vettel és a pole pozícióból induló Lewis Hamilton is.

A futam győztese számomra Kevin Magnussen. Nehéz volt választani, hiszen Valteri Bottas és Daniel Ricciardo is kiválóan teljesített és megmutatta milyen jó pilóta is. Mégis összességében Magnussen élete elő versenyén nyújtott teljesítménye, nálam mindenkit felülmúlt. Versenyzői rátermettség és személyisége is megér néhány szót. Sokan nagyon nagy reményeket fűztek a dán fiatal pilótához, és ő ahelyett, hogy összeroppant volna a teher alatt, hozta a kötelezőt. Nem ijedt meg attól, hogy harcolnia kell. Az apró megingását a rajtnál, hatalmas lélekjelenléttel korrigálta és ezt követően semmilyen hibát nem ejtett. Akár egy érett versenyző, nyugodtan és kimérten teljesítette az első futamát és azt nem is akárhogyan. Egy biztos egy újabb tehetséget üdvözölhetünk a F1 színes palettáján.

A futam vesztese, ha jól megnézzük, akkor sok embert sorolhatnánk fel a mai nap utána a Ferrari , két versenyzője sem Kimi, sem Fernando nem teljesített úgy, ahogyan azt elvártuk. Kisebb csalódás az olasz istálló teljesítménye. Ott van még a rajtbalesetnél peches Massa, de az egész hétvégén szenvedő Sebastian Vettelt is ide sorolhatjuk. Mégis a legnagyobb vesztes számomra Lewis Hamilton. Hiába a tökéletes gyors kör az időmérőn, hiába egy viszonylag jó rajt, mit sem ér, ha az autó nem képes a teljesítményre. Mindössze nyolc kört tudott megtenni a Mercedes volánja mögött, miközben csapattársa győzelmet kovácsolt a kieséséből. Hol az igazság? Miért van az, hogy egyik autó máshogy teljesít, mint a másik? Ez a technikai sportok varázsa, de mégis szörnyű látni, hogy pár kör elteltével már kiállásra kényszerül egy győzelemre esélyes versenyző.

Remélem a két hét múlva esedékes Malajziában megrendezendő futamon, már egy kicsit több izgalmat láthatunk, és nem kell a futam háromnegyed részét unatkozással tölteni,és mindenek előtt visszakapjuk az igazi  varázsát a sportnak.

2 megjegyzés :

  1. Halihó! :)
    Egy ideje megint nem hagytam nyomot magam után, de ezt a posztot nem hagyhattam szó nélkül, és majd meg is érted, miért :D
    Teljesen osztom a véleményedet. Azt hiszem most egy jó páran (ha nem az egész F1-es szurkolói társadalom) koppantunk. Vártunk egy szuper izgi, szuper kiszámíthatatlan, szuper meglepetésekkel teli futamot, erre kaptunk egy langyos, szezonnyitóhoz egyáltalán nem méltó futamot. Még a motorhang sem tudott felrázni kora reggel :D Egyedül három dolgot tudtam értékelni ebben a futamban: 1., bebizonyosodott, hogy a Red Bull igenis versenyképes, 2. KEVIN, mint Hamilton 2.0 a dobogón, őszintén jó volt látni egy abszolút tehetséges újoncot ilyen jól szerepelni, és azt, hogy milyen szerényen örült a pódiumon :) 3. A gumicsikorgás, ami valami új és érdekes. Ide soroltam volna még Ricciardo fantasztikus bemutatkozását és hazai szereplését, de az FIA tett róla, hogy beárnyékolja ezt :/
    Ahogy te is írtad, miért is keltünk fel? Erre vártunk kb. négy hónapig? A sok szabályváltoztatás tényleg átalakított mindent, de valami katasztrófa, hogy mi lett belőle. Persze egy futam után ne ítéljük el, de én nagyon csalódott vagyok. Tavaly mindenki azt nyafogta, hogy mennyire unalmas lett a F1. És most talán nem az? Csak éppen nem egy Red Bull, hanem egy Merci megy az élen, és annyi a különbség, hogy egyeseknek még az esély sem adatik meg arra, hogy megszorongassák a győztest, mivel bedöglik az autó :( Az viszont pozitív csalódás, hogy csak 5 technikai hiba miatt elvérző kieső volt, nem pedig tizenakárhány, ahogy a pilóták is tippeltek előzetesen :)
    Teljesen egyetértek veled a futam győztese/vesztese értékelésben. Kevin engem teljesen lenyűgözött, és nemcsak a teljesítményével, hanem ezzel a visszafogott, szerény és aranyos személyiségével :) Lewist viszont a sors kiszemelte, mert akárhányszor pole-ba kerül, majdnem mindig technikai hiba miatt esik ki, számtalanszor sajnálatos módon az élről. Úgy tűnik, ez az átok nem csak a McLarennél gyötörte :/ És bár nem neki szurkolok, azért mindig megsajnálom, ha így kell feladnia a versenyt. Főleg úgy, hogy utána végig kell néznie, hogy az autója ikertesója minden hiba nélkül elkocsikázik a győzelemig. Tényleg sajnáltam :/
    Én is remélem, hogy Malajziában már valami F1-hez hasonló műsort látunk, különben megint "érdemes" lesz felkelni hajnalok hajnalán :)
    Egyébként mit szólsz a Ferrari teljesítményéhez? A rajongók annyira elvakultan hittek benne, hogy az idei év (főleg a pilóták miatt) a Ferrarié lesz, hogy még a futam előtt is voltak olyanok, akik Alonsót, de még Kimit is az első helyre várták :) Ehhez képest megint harmatgyenge volt, amit a Ferrari produkált. A Red Bullnál viszont pont fordítva és ennek nagyon örülök (*örülnék, ha mindkét autót versenyképesre tudnák kalapálni). És szerinted mennyire meglepő, hogy a McLaren vezeti a csapat-vb-t? A tavalyi év után ez egy kissé meghökkentő, vagy...? :D

    Úgy nézem, karakterszámban pótoltam magamat, hagyok legközelebbre is :P
    Puszi :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)

      Nagy nehezen, de ideértem. A futamról szerintem nem kell több szót említeni, de a kérdéseidre szívesen válaszolok.
      A Ferraritól ezt vártam. Lehet, hogy több Ferrari drukker is megkövezne, de már a teszten sem mutattak kiemelkedőt. Én is nagyon szeretném, ha egy versenyképes csapat lenne, ami valószínűleg egy idő után meg is fog történni, hiszen nagyon jó a technikai hátterük. Nem tudom, de valahogy nekem okozott csalódás az első versenyes teljesítményük. Nem egyszer hangsúlyozták, hogy a Kimi- Fernando párosnak nagyobb a hangja, mint ahogyan valójában is van a dolog. A rajongók, pedig már most összecsaptak és ez még csak a kezdet.
      A McLarentől ellentétben pont ezt vártam. Egy sokkal de sokkal erősebb csapatot, mint tavaly. Button mindig is erős volt. Magnussen pedig egyenesen fantasztikus teljesítményt nyújtott és bizony számomra egy titkos befutó. Nagyon várom, hogy mit produkál majd az évben. Egy biztos a McLarennek Ron Dennis visszatérése is sokat segített, ha képesek tartani a lépés, még okozhatnak meglepetést a szezon folyamán.
      Remélem Malajziáról már pozitívabban nyilatkozhatok :)
      Puszi:*

      Törlés