Minden pillanatban
eljöhet az A PONT, mely után már
máshogyan szemléled a világot. Bármi képes arra, hogy megváltoztasson egy már
jól működő rendszert. Mint a hurrikán, felkap és egy gyors pusztítás után
nem hagy maga mögött mást, csak kesze-kuszaságot. Innentől nekünk pedig csak
egy feladatunk van. Elfogadni és megpróbálni újjáépíteni a világot, ezekkel az
új tulajdonságokkal. Hiszen, ami egyszer megszűnik, már csak nehézségek árán
lehet újra régi fényében felállítani.
Alig
egy hét választ el minket a 2014-es szezonnyitó Ausztrál futamtól. Kérdések és
kételyek merülnek fel mindenkiben, aki csak egy pillanatra is megáll és
körbetekint ebben az új világban,rájön sok minden megváltozott, de még ebben a
változásban is találunk szívünkhöz közel álló ÁLLANDÓSÁGOT.
Megszámolni
és felsorolni sem könnyű azokat az újításokat, melyeket az idei évre vezetettek
be. Sokan kételkednek, bennük megkérdőjelezik az értelmiségüket. Az első
reakciókból pedig kiolvasható volt, hogy nem mindenki elégedett az
eredményekkel.
A
sokak által vitatott TURBÓMOTOROK hangja
mérte ránk az első csapást. Sokkoló volt szembesülni, hogy bizony már nincsenek
doromboló kiscicák, és hogy mindez ne legyen elég, az amúgy is ingatag lábakon
álló fejlesztéseket szigorú szabályokkal korlátozzák. A versenyzők ugyanis
mindössze 5 db motort használhatnak fel büntetlenül a szezon során, ha ezen
felül szükség van egy újra annak a versenyzőnek bizony a boxutcából kell majd
rajtolnia. A másik erőteljes katasztrófaként elkönyvelhető változás az AUTÓK KINÉZETÉT érintette. A technikai
szabályoknak köszönhetően ugyanis a tervezők merészebbnél merészebb
orrmegoldásokkal érkeztek az első tesztekre. Mindezt az elmúlt hónapokban volt
időnk szokni, de
úgy érzem még néha mindig megborzongók egy-két szörnyűségtől.
Továbbá változik a BOXUTCA minimális megengedett sebesség
100k/h-ról 80k/h-ra. Ha a hírek igaznak minősülnek, idén visszatérnek a
szezonközi tesztek, amelyeknek lehetséges helyszínei között szerepel Barcelona,
Hockenheim, Silverstone, Hungaroring, Spa és Monza. Mindezek mellett, amely már
a nézőkre is hatással lehet, hogy különleges BÜNTETŐPONTRENDSZERT alakítottak ki. A versenyző az eset
súlyosságától függően, egy, kettő vagy három büntetőpontot kap és 12 pont után
automatikus eltiltás lép érvénybe. S mivel ezek a büntetések 12 hónapig állnak
fent a pontokat akár a következő szezonba is át lehet vinni. A másik nagyobb
változást az IDŐMÉRŐ változása
jelenti, minden csapat rábólintott ugyanis az új időmérős rendszerre. A tervezet szerint két jelentős ponton
változtatnának, amivel elkerülhetővé válik a passzivitás. A legjobb 10-be
jutott pilóta nem a Q3-ban, hanem a Q2-ben futott legjobb körön használt szetten
rajtolhat majd, másrészt hajrára mindenki kap plusz egy szett lágyabb keverékű
gumit, amit aztán vissza kell adni a kvalifikáció után, így nem lesz értelme
spórolni. Utolsóként a felháborodás is kiváltó a DUPLA PONTOK jönnek. Ugyanis a Világbajnoki hajrá izgalmasabbá
tétele érdekében az utolsó futamon ugyanis dupla pontokat osztanak majd. Érdekes megoldásnak ígérkezik, az az
egy biztos. Számomra az egyetlen jó ötletnek az ÁLLANDÓ RAJTSZÁM minősül. Ugyanis így köthető valamihez a pilóta.
Többségüknek egy szerencseszámot takar az általuk kiválasztott szám. Így
válhat egy kicsit közvetlenebbé az autójukon és a sisakjukon feltüntetett
számjegy.
Fogalmam sincs,
hogy sikerült-e mindet most összevetnem és értékelnem, magam is meglepődtem,
amikor így összegezve láttam a változásokat. A holtszezon során ugyanis még
csak elsiklottam egy-két információ felett, hiszen tudni lehet, hogy akkor még
sok a bizonytalanság és változások sora van még hátra. Így viszont közeledve a
szezonnyitóhoz megdöbbenve tapasztalom, mi mindenre is kell majd odafigyelnem
ebben a szezonban. Nem lesz egyszerű elfogadni mindezeket és vannak
kivetnivalóim, de én nem tehetek ez ellen semmit. Majd az idő és a
visszajelzések eldöntik egyes változások meddig képesek fennmaradni.
Belemehettünk volna jobban a részletekbe, de talán senki sem tudta volna
értelmezni, mit miért is változtattak meg. Azonban nem minden a szabályokról
szól. A mezőny és a csapatvezetőségek is megkavarodtak. Erősebbnél erősebb
felállások várhatók. Világbajnokok és tehetséges újoncok csatáját követhetjük
figyelemmel. S nem túlzok, ha kijelentem az erőviszonyok egy zsákbamacskához
hasonlítanak. Semmiben nem lehetünk biztosak. Úgyhogy ideje felkészülnünk,
ugyanis hamarosan kialszanak a piros lámpák és útjára indul a 2014-es év.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése