2014. március 9., vasárnap

Változások



Minden pillanatban eljöhet az A PONT, mely után már máshogyan szemléled a világot. Bármi képes arra, hogy megváltoztasson egy már jól működő rendszert. Mint a hurrikán, felkap és egy gyors pusztítás után nem hagy maga mögött mást, csak kesze-kuszaságot. Innentől  nekünk pedig csak egy feladatunk van. Elfogadni és megpróbálni újjáépíteni a világot, ezekkel az új tulajdonságokkal. Hiszen, ami egyszer megszűnik, már csak nehézségek árán lehet újra régi fényében felállítani.

Alig egy hét választ el minket a 2014-es szezonnyitó Ausztrál futamtól. Kérdések és kételyek merülnek fel mindenkiben, aki csak egy pillanatra is megáll és körbetekint ebben az új világban,rájön sok minden megváltozott, de még ebben a változásban is találunk szívünkhöz közel álló ÁLLANDÓSÁGOT.
Megszámolni és felsorolni sem könnyű azokat az újításokat, melyeket az idei évre vezetettek be. Sokan kételkednek, bennük megkérdőjelezik az értelmiségüket. Az első reakciókból pedig kiolvasható volt, hogy nem mindenki elégedett az eredményekkel. 

A sokak által vitatott TURBÓMOTOROK hangja mérte ránk az első csapást. Sokkoló volt szembesülni, hogy bizony már nincsenek doromboló kiscicák, és hogy mindez ne legyen elég, az amúgy is ingatag lábakon álló fejlesztéseket szigorú szabályokkal korlátozzák. A versenyzők ugyanis mindössze 5 db motort használhatnak fel büntetlenül a szezon során, ha ezen felül szükség van egy újra annak a versenyzőnek bizony a boxutcából kell majd rajtolnia. A másik erőteljes katasztrófaként elkönyvelhető változás az AUTÓK KINÉZETÉT érintette. A technikai szabályoknak köszönhetően ugyanis a tervezők merészebbnél merészebb orrmegoldásokkal érkeztek az első tesztekre. Mindezt az elmúlt hónapokban volt időnk szokni, de
úgy érzem még néha mindig megborzongók egy-két szörnyűségtől.

Továbbá változik a BOXUTCA minimális megengedett sebesség 100k/h-ról 80k/h-ra. Ha a hírek igaznak minősülnek, idén visszatérnek a szezonközi tesztek, amelyeknek lehetséges helyszínei között szerepel Barcelona, Hockenheim, Silverstone, Hungaroring, Spa és Monza. Mindezek mellett, amely már a nézőkre is hatással lehet, hogy különleges BÜNTETŐPONTRENDSZERT alakítottak ki. A versenyző az eset súlyosságától függően, egy, kettő vagy három büntetőpontot kap és 12 pont után automatikus eltiltás lép érvénybe. S mivel ezek a büntetések 12 hónapig állnak fent a pontokat akár a következő szezonba is át lehet vinni. A másik nagyobb változást az IDŐMÉRŐ változása jelenti, minden csapat rábólintott ugyanis az új időmérős rendszerre. A tervezet szerint két jelentős ponton változtatnának, amivel elkerülhetővé válik a passzivitás. A legjobb 10-be jutott pilóta nem a Q3-ban, hanem a Q2-ben futott legjobb körön használt szetten rajtolhat majd, másrészt hajrára mindenki kap plusz egy szett lágyabb keverékű gumit, amit aztán vissza kell adni a kvalifikáció után, így nem lesz értelme spórolni. Utolsóként a felháborodás is kiváltó a DUPLA PONTOK jönnek. Ugyanis a Világbajnoki hajrá izgalmasabbá tétele érdekében az utolsó futamon ugyanis dupla pontokat osztanak majd. Érdekes megoldásnak ígérkezik, az az egy biztos. Számomra az egyetlen jó ötletnek az ÁLLANDÓ RAJTSZÁM minősül. Ugyanis így köthető valamihez a pilóta. Többségüknek egy szerencseszámot takar az általuk kiválasztott szám. Így válhat egy kicsit közvetlenebbé az autójukon és a sisakjukon feltüntetett számjegy.

Fogalmam sincs, hogy sikerült-e mindet most összevetnem és értékelnem, magam is meglepődtem, amikor így összegezve láttam a változásokat. A holtszezon során ugyanis még csak elsiklottam egy-két információ felett, hiszen tudni lehet, hogy akkor még sok a bizonytalanság és változások sora van még hátra. Így viszont közeledve a szezonnyitóhoz megdöbbenve tapasztalom, mi mindenre is kell majd odafigyelnem ebben a szezonban. Nem lesz egyszerű elfogadni mindezeket és vannak kivetnivalóim, de én nem tehetek ez ellen semmit. Majd az idő és a visszajelzések eldöntik egyes változások meddig képesek fennmaradni. Belemehettünk volna jobban a részletekbe, de talán senki sem tudta volna értelmezni, mit miért is változtattak meg. Azonban nem minden a szabályokról szól. A mezőny és a csapatvezetőségek is megkavarodtak. Erősebbnél erősebb felállások várhatók. Világbajnokok és tehetséges újoncok csatáját követhetjük figyelemmel. S nem túlzok, ha kijelentem az erőviszonyok egy zsákbamacskához hasonlítanak. Semmiben nem lehetünk biztosak. Úgyhogy ideje felkészülnünk, ugyanis hamarosan kialszanak a piros lámpák és útjára indul a 2014-es év.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése