2014. április 20., vasárnap

Analysis: China



2014. április 20.

Sok minden történt abban a két hétben, míg szünetelt kicsit a versenyzés. Magunk mögött tudhatunk, egy szezonközi tesztet, egy végleges döntést a Red Bull Melbourne esetével kapcsolatban és nem utolsó sorban a Ferrari csapatfőnök váltását. Stefano Domenicali távozásával jött egy új, eddig ismeretlen névvel ellátott személy. Marco Mattiacci. Érdekes személynek találom és a reggeli vélemény az olasz csapatfőnökről igencsak feldobta a napomat. Őszintén, az első pillanatban feltűnik egy profinak tűnő személy, akiről a végén kiderül, hogy fogalmam sincs a F1-ről és erősen beképzelt. Mi más kellene a Ferrarinak?

Az előző bahreini futam után végre bizakodva várhattuk Kínát. Két hete úgy tűnt minden a sínen van és végre izgalmakkal teli futamokat láthatunk. Nos, ez hatalmas tévedés volt. Ugyanis igazság szerint nem izgultam magam halálra. Igazából már kezdem unni a jelenlegi helyzetet. Ez nem az a F1, amiért érdemes egyáltalán 2 óra hosszáig a TV elé ülni. Hol van a tavalyi fantasztikus idény?
A Mercedes fölénye továbbra is tart és fog is még egy ideig. Lewis Hamilton úgy hozta a győzelmet, mintha ez a legkönnyebb feladata lenne. Úgy tűnik viszont, hogy talán a Red Bull és a Ferrari lassacskán, de képes felzárkózni legalább a dobogóig.

Így nem véletlen, hogy a kínai futam győztese az én szemszögemből Fernando Alonso, aki képes volt a szezon negyedik futamán a harmadik helyre behozni a Ferrarit. Mondhatnánk, hogy az új vezetés meg is hozta a sikert, de azért nem minden megy ilyen gyorsan. Mattiacci mindenesetre egy jó pontot könyvelhet el. Reméljük innentől, már tényleg felfele fog íveli az olasz istálló. Ugyanis nem elég csak az egyik pilótának jól szerepelnie. Kimi Räikkönen futamok óta tartó szenvedésére is megoldást kellene már találni.

A futam vesztese pedig nem más, mint Felipe Massa, aki éppen Fernando Alonsoval történő ütközés következtében vesztett nagyon sokat. Szerencsére megúszta baleset nélkül a brazil pilóta, viszont a kerékcserénél, az ütközéstől csak nehézkesen ment fel a hátsó kerék így nagyon sokat bukott, ezzel elszállt a lehetőség a pontszerzésre. Williams teljesítménye, már több futamon is úgy tűnt, hogy elég lesz ahhoz, hogy felérjenek a dobogóra, de eddig, még nem sikerült mindezt véghez is vinni. Massa és Bottas is ütközött a rajtnál és bizony a kezdetleges jó teljesítmény is visszaesett.

Nem csak a Forma 1-ben nincs minden rendben. Kínában sem nagyon volt mindenki a toppon. A versenybíróknak igencsak meggyűlt a baja a zászlókkal, így két körrel hamarabb intették le a futamot. Nem kis hiba egy ilyen versenyen, de szerencsére, nagyobb csaták nem múlottak rajt, mindössze Kobayashi vesztette el az utolsó körön megszerzett helyét.

Barcelonában a mezőny megkezdi az európai szakaszát a szezonnak. Addig viszont van három hét, és reménykedünk, hogy addig képesek előre lépni a csapatok és izgalmasabbá varázsolni ezzel a futamokat.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése