2014.
április 20.
Sok
minden történt abban a két hétben, míg szünetelt kicsit a versenyzés. Magunk
mögött tudhatunk, egy szezonközi tesztet, egy végleges döntést a Red Bull
Melbourne esetével kapcsolatban és nem utolsó sorban a Ferrari csapatfőnök
váltását. Stefano Domenicali távozásával jött egy új, eddig ismeretlen névvel
ellátott személy. Marco
Mattiacci. Érdekes személynek találom és a reggeli vélemény az olasz
csapatfőnökről igencsak feldobta a napomat. Őszintén, az első pillanatban
feltűnik egy profinak tűnő személy, akiről a végén kiderül, hogy fogalmam sincs
a F1-ről és erősen beképzelt. Mi más kellene a Ferrarinak?
Az előző bahreini
futam után végre bizakodva várhattuk Kínát.
Két hete úgy tűnt minden a sínen van és végre izgalmakkal teli futamokat
láthatunk. Nos, ez hatalmas tévedés volt. Ugyanis igazság szerint nem izgultam
magam halálra. Igazából már kezdem unni a jelenlegi helyzetet. Ez nem az a F1,
amiért érdemes egyáltalán 2 óra hosszáig a TV elé ülni. Hol van a tavalyi
fantasztikus idény?
A
Mercedes fölénye továbbra is tart és fog is még egy ideig. Lewis Hamilton úgy hozta a győzelmet, mintha ez a legkönnyebb
feladata lenne. Úgy tűnik viszont, hogy talán a Red Bull és a Ferrari
lassacskán, de képes felzárkózni legalább a dobogóig.
Így
nem véletlen, hogy a kínai futam
győztese az én szemszögemből Fernando
Alonso, aki képes volt a szezon negyedik futamán a harmadik helyre behozni
a Ferrarit. Mondhatnánk, hogy az új vezetés meg is hozta a sikert, de azért nem
minden megy ilyen gyorsan. Mattiacci mindenesetre egy jó pontot könyvelhet el.
Reméljük innentől, már tényleg felfele fog íveli az olasz istálló. Ugyanis nem
elég csak az egyik pilótának jól szerepelnie. Kimi Räikkönen futamok óta tartó
szenvedésére is megoldást kellene már találni.
A
futam vesztese
pedig nem más, mint Felipe Massa,
aki éppen Fernando Alonsoval történő ütközés következtében vesztett nagyon
sokat. Szerencsére megúszta baleset nélkül a brazil pilóta, viszont a
kerékcserénél, az ütközéstől csak nehézkesen ment fel a hátsó kerék így nagyon
sokat bukott, ezzel elszállt a lehetőség a pontszerzésre. Williams teljesítménye,
már több futamon is úgy tűnt, hogy elég lesz ahhoz, hogy felérjenek a dobogóra,
de eddig, még nem sikerült mindezt véghez is vinni. Massa és Bottas is ütközött
a rajtnál és bizony a kezdetleges jó teljesítmény is visszaesett.
Nem
csak a Forma 1-ben nincs minden rendben. Kínában sem nagyon volt mindenki a
toppon. A versenybíróknak igencsak meggyűlt a baja a zászlókkal, így két körrel
hamarabb intették le a futamot. Nem kis hiba egy ilyen versenyen, de
szerencsére, nagyobb csaták nem múlottak rajt, mindössze Kobayashi vesztette el
az utolsó körön megszerzett helyét.
Barcelonában
a mezőny megkezdi az európai szakaszát a szezonnak. Addig viszont van három
hét, és reménykedünk, hogy addig képesek előre lépni a csapatok és izgalmasabbá
varázsolni ezzel a futamokat.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése