2014. január 24., péntek

Nagyító alatt: Scuderia Ferrari



A Ferrari a legrégebbi csapat a F1 mezőnyében és az egyetlen istálló, amely a kezdtek óta, megszakítások nélkül részese a sportágnak. Az Enzo Ferrari által megalapított csapat, tehát dicséretes eredményekkel büszkélkedhet. 13 egyéni és 16 konstruktőri világbajnoki címmel a zsebükben utolérhetetlennek tűnnek.

Ezeket a számokat azonban mindenki ismeri, de milyen is a Ferrari ez külső szemlélő által? Most meglátjuk.

Ha meghalljuk, a Ferrari szót a hírnév és a tökéletesség juthat eszünkbe. Az autóik ugyanis közúton is az élvonalban tartoznak. Milyen egy olyan csapatban a hangulat, melynek neve az idők alatt összenőtt a Forma 1-gyel? A hosszú múlt és az elért sikereknek megvan a maga munkamorálja, amin valószínűleg nem sokat változatattak, hiszen egy kipróbált és biztos taktikát nem érdemes felrúgni.

A Ferrari valamelyest konzervatívabb, mint egyes csapatok. Nem véletlen, ha egy hatalmas nyomás alatt kell teljesítened. Ugyanis a Ferraritól ma már mindenki elvárja, hogy futamokat nyerjen, s valakinek ez sem elég, egyből világbajnokot lát az olasz istállóban. Nagy csapat, sok szponzor. Vagyis rengeteg PR-rendezvény. Nincsenek kicsapongások, itt szabályok vannak. Azonban még a Ferrari is megenged magának néha egy kis kikapcsolódást, ugyanis minden szezonkezdés előtt a már megszokott síparadicsomba látogatnak, hogy egy kis szórakozással és sporttal feltöltődve vágjanak neki a hosszú idénynek. Ez már hagyomány, ami persze vegyül egy kis kötelező rendezvénnyel is. Ha már a Ferrariról van szó.

Miért rajonganak sokan elvetemülten a Ferrari iránt olykor pilótától független? Sokaknak az a folyamat, amit a maranellói csapat képvisel áll legközelebb a saját karakterükhöz, de egy idő után ki lehet ábrándulni a nagy álomból? Ki. Imádtam és a kedvenc csapatom volt, de változásokon ment keresztül, ami az én személyemnek már nem preferált. Az egykori nagy olasz család, ma már kimért és elszántabb, mint valaha, de ez miért nem jó? Minden csapatnak ilyen elszántnak kellene lenni, ezt nem tagadhatjuk. A Ferrari azonban átlépet egy határt, ami már nem csak a sportszerűség, de az emberség határát is súrolta. Gondoljunk csak arra, hogyan kivételeznek egyik pilótájukkal. Ezzel nincs is gond, addig a pontig, amíg ez keretek között zajlik. A Ferrari mindig is híve volt az első számú pilótáknak és ezt csak néha volt hajlandó felrúgni. Viszont a kivételezés már sok egy ilyen kaliberű csapatnál. 

A csapatvezető, a rajongók és közvélemény nyomása és folyamatos megfelelési akarat keveréke alakítja az olaszok személyiségét. Az elmúlt években mindenki jól láthatta, hogy a Ferrari elsősorban Fernando Alonso mellett áll. Az elmúlt idők alatt jól működött a spanyol - olasz duó. Egy kérdés azért felvetődik. Miért nem sikerült akkor még Vb címet nyerni? Fernando Alonso négy Ferrarinál eltöltött idényből kétszer bukta el az utolsó pillanatban a címet. A szerencse pártolt el az olasz istállótól vagy csak a sors szolgáltat igazságot? 

A nagy múltú csapat rövid időn belül szenvedett két nagyobb érvágást. 2006-ban Michael Schumacher visszavonulása és 2009-ben botrányosan menesztett finn Kimi Räikkönen miatt igen sokan elpártoltak az olaszoktól. Mindezt a spanyol Fernando Alonso valamelyest képes volt kompenzálni, de sokak szemében továbbra is tövis marad annak ellenére, hogy idén a finn világbajnok újra az olasz istállónál folytatja. Egy biztos a Ferrari soha nem marad rajongók nélkül, történelem, sikerei és alakja miatt a F1-ben döntő szerepben marad. S talán a jövő évi felállás még több rajongót fog vonzani. Érdekes szezon előtt áll az olasz istálló. Meglátjuk, talán két ilyen kaliberű pilótával a siker is visszatér a Ferrarihoz.

3 megjegyzés :

  1. Szia Drága Nelli! :)
    Egy ideje már nem írtam ide hozzád, de most megragadtam ezt a ritka alkalmat :D A sors fintora, hogy melyik szösszenetedhez érkeztem meg, nem? :) Viszont mostanában a jövőm érdekében nagyon dolgozok azon, hogy a legtöbb esetben objektív maradjak, úgyhogy megpróbálom egy elég szalonképes verzióban leírni a véleményemet a csapatról, ha már lehetetlen szubjektivitás nélkül.
    Hát azt nyugodt szívvel bevallom, hogy a Ferrari nem a szívem csücske. Több okból is, többek között azokért, amiket te felsoroltál, ezt nem ismételném. Főleg 2009 óta unszimpatikus a banda, amióta Kimit menesztették, Alonsót meg agyba-főbe nyomják, mégsem tudnak egyetlen vb címet sem összekaparni. Két oka lehet ennek, bár ők egyiket sem ismerik el (szívesen): a Vettel-Red Bull duó egyértelműen jobb náluk, és/vagy képtelenek egy címre esélyes autót összerakni. Mindkettő fájdalmas, főleg a rajongóknak, akik ugyebár elvárják a sikert. Talán ez a borzasztó nyomás készteti a csapatot arra, hogy egy emberre koncentráljanak, hátha így eredményesebbek lesznek. Az a sok undortó húzás, amit az Alonso-Massa időszakban láttam tőlük, egyenesen tiszteletlenség és sportszerűtlenség volt. Mondhatnám, hogy 2010 Hockenheim volt a legalja, de ha én lettem volna Massa, a 2012 Austin-i váltócsere is nagyon fájdalmasan érintett volna. Emlékszem, akkor teljesen kiakadtam, hogy mégis hogy volt pofájuk ezt megtenni vele? De ha már 2012 év végénél járunk, az meg felháborító volt, amikor óvást nyújtottak be a brazil végeredményre vonatkozóan, mert volt az a vitatott Seb-féle előzés. És amikor az FIA és a nép körberöhögte őket, amiért így akarják kompenzálni a vereségüket, képesek voltak azzal magyarázkodni, hogy csak a rajongóik miatt lépték ezt meg. Számomra abban az évben megmutatkozott, hogy bár versenyképesek lehetnének, a munkamoráljuk (legalábbis abból, amit mi látunk) katasztrofális.
    Amikor kiderült, hogy Kimi hozzájuk igazol, és most amikor láttam őt a piros overallban, elgondolkoztam, hogy mégis mi késztette arra, hogy visszamenjen hozzájuk? Oké, vb címet akar, de láttuk, mennyit értek el az elmúlt négy évben, ráadásul egy Alonso-szintű versenyzővel. Nem jött be az egy pilótára koncentrálunk taktika, most mi lesz két ilyen vb címre kiéhezett világbajnokkal? Kíváncsi leszek, hogy hogyan alakul az egyensúly csapaton belül és legfőképpen arra, hogy mit tudnak ezek ketten kezdeni ezzel az ocsmány porszívóval? :)
    Bár azt meg kell hagynom, hogy Kimi annyira jól mutat pirosban és a Ferrariban :) Sőt, amióta visszatért, jobb színben is van...vagy csak régen láttuk? :)
    Van egy ötletem, nem akarsz egy bejegyzést hozni az új autókról? Mondjuk lehetnének képek az orrokról, melléjük pedig egy azokra hasonlító másik kép, plusz pontozhatnád őket 10-es skálán. Tuti, hogy mindegyik a maximális "gyönyörű" minősítést kapná, természetesen 10 ponttal :D Persze csak viccelek, de érdekelne, hogy mit gondolsz ezekről a...khm, elég érdekes kinézetű orrokról :D

    Puszi :*
    Alexa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Drága :)

      Tökéletes időzítés :D A Ferrarival kapcsolatban továbbra is kétes érzelmeim vannak. Nem tudom , de nekem sem sikerült továbbra sem kibékülnöm a helyzettel. Talán minden reményem abban van, hogy egy 2007-es hasonló szezon megtörténik. Kimi döntésének valódi okát, csak ő tudhatja. Viszont, ha megnézzük a jelenlegi helyzetet. Úgy gondolom reálisan döntött, amikor visszaigazolt a Ferrarihoz, ugyanis a Lotus jelenlegi helyzete egyáltalán nem fényes és nem vagyok arra felkészülve, hogy Kimit a középmezőnyben lássam autókázni.
      A Ferrari mindig is egy nagy csapat volt, hatalmas elvárásokkal. Kíváncsian várom az idei évet, hogy ezzel a felállással, mi is hoznak ki az évből. Nem tudom, hogy mit is várjak. Egyszerűen olyan kavar van bennem, de időm meg nem nagyon van, hogy tisztázzam magamban a kérdéseket, de majd az év eldönti. Én már nagyon várom, a szezont. Az az egy biztos, hogy nagyon érdekes lesz.
      A fejembe látsz, ugyanis terveztem az elő tesztek után egy első benyomásokat összefoglaló résszel. Úgyhogy kegyetlenül értékelni fogom az autók kinézetét.
      Puszi:*

      Törlés
  2. Nagyon szépen köszönöm :)

    VálaszTörlés