2014. február 1., szombat

Megdöbbentő különbségek



Váratlan meglepetés vagy talán a váratlan sokkhatás jobb kifejezés arra, ami a jelenlegi helyzetet jellemzi. Komolyan valóságos ez a helyzet? Nehéz hinni ugyanis a szemünknek és mindenki inkább azt kívánja, hogy mindez egy rossz rémálom legyen és felébredve, minden megszűnjön. Azonban szembesülnünk kell azzal, hogy a szépség kategóriában idén nem fogunk díjakat osztogatni a F1-es csapatok számára. A legújabb megoldások, ugyanis sokkolták a F1 környezetét, többen nem értenek egyet a változtatásokkal, de akkor mégis miért is volt rájuk szükség?

Az idei év tudtuk jól, hogy sorsfordító lesz a sportág szempontjából, számos változást kellett alkalmaznia a csapatoknak, hogy megfeleljenek a legeslegújabb szabálykönyvének. Még az előzetes tervek alapján is fekete fellegek lebegtek a fejünk felett és a szakértők többsége egyet értett azzal, hogy egy igazán érdekes és meghatározó szezon előtt állhat a Forma 1. Viszont ez a változás, sokak szerint nem csak egy ÚJ KORSZAK kezdete, hanem a F1 elindulása a szakadék felé.

A csapatoknak számos nehézséggel kellett és még kell is megküzdenie a téli felkészülések alatt. Új szabályok és új autókat kellett tervezniük és építeniük. A legújabb erőforrások pedig igencsak sok fejtörést okoztak a motor gyártóknak. Sokan azon az állásponton vannak, hogy hosszadalmas folyamat lesz, mire a megbízhatósággal nem lesznek majd gondok. Egy másik kritizált terület a motorokkal kapcsolatban, a hanghatás. A hang ugyanis ugyanolyan szervese része ennek a sportnak, mint minden más elem, de azt hiszem, idén ne várjunk sok jót. Idővel valószínűleg hozzászokunk majd, de addig még sok alkalommal fogja sérteni a fülünket az újítás.

Ha már az újításokról esett szó, senki sem léphet tovább szó nélkül a legújabb orrmegoldások mellett. A BORZASZTÓ szó talán még így sem fedi a valóságot. Komolyan elértünk arra a pontra, ahol az esztétikának, mindössze egyetlen egy százalék jut. Tudjuk jól, hogy a gyorsaság a legfontosabb, de akkor is! Megéltünk már cápauszonnyal, kacsaőre hasonlító orrokkal körözgető autókat, de az idei megoldások a legbizarrabbak minden eddiginél, és magasan viszik a prímet. Őszintén az első reakcióimat szóba nem tudom kifejezni. Csak nevetni tudok az ostobábbnál, ostobább megoldásokon. Az első sokk után már semmi jóra nem számított az ember. A legtöbb istálló orrkúpja, hasonló elveken alapul, de így is akadnak kivételek és olyanok, akik még a legcsúnyább ötleteket is képesek túlszárnyalni. Az előrenyúló és elvékonyodó orrkúpok igencsak bántják a szemünket, mégis úgy gondolom, hogy úgy, mint a Force India, a Red Bull vagy a Toro Rosso festéseivel kicsit elfogadhatóbbá válik a helyzet, ugyanis nem ötlik egyből szembe, a rondaság. A Catherham, azonban nem mondhatja ezt el magáról. Nem elég, hogy komoly gondokkal is küzdenek, még övéké a legborzasztóbb megoldás. A Lotus érdekes megoldása, már nem is tűnik annyira furcsának, igaz nyugodtan elmehetnek vele a pilóták targoncásnak, ha éppen nem sikerül jól egy-két verseny. A Ferrari egy teljesen más megoldást talált ki. A porszívóra hasonlító orr rész, még mindig visszafogottabb alkotás társainál. Nálam a szépségverseny egyértelműen a Mercedes nyerte, az ő megoldásuk ugyanis a legemberibbnek tűnik.

El kell fogadnunk, hogy ezentúl nem a szépségéért és a hangok miatt fogjuk csodálni az autókat, de akkor feltehetjük a kérdést: Pontosan miért is rajongjunk akkor??? A külső engem annyira nem érintett ugyan mélyen, de azért vannak kételyeim az idei szabályok értelmiségében. Főleg a BIZTONSÁG értelmében kérdőjelezem meg a változtatások hitelességét. Ugyanis márciusban nem azért szeretnék újra leülni, a televízió elé, hogy lássak célba érni pár pilótát vagy éppen egy komolyabb balesetet a változások miatt. SORSFORDÍTÓ idény elé nézünk. Megéltem már egy két változtatást, de azt hiszem az idei sok mindent   túl fog szárnyalni. Senkinek nincs egyszerű dolga, a tesztekből egyáltalán nem vonhatunk le következtetéseket egyes csapatok elégedettek a tesztek eredményeivel, de van ahol nem volt minden ilyen egyszerű és biztató, de a még előttünk áll két teszt és jó pár nap, úgyhogy a kételyeink eloszlatására, csak a  a 2014-es szezon kezdete maradt.

2 megjegyzés :

  1. Szia Drága! :)
    Én hülye, először megnéztem a hang-hoz linkelt videót, és csak utána olvastam el a bejegyzésed nagy részét. Kár volt, mert most teljesen le vagyok taglózva. Én ugyanis eddig szándékosan nem hallgattam meg a motorhangokat, nem akartam már most csalódni. De ha már az esztétikában és a Renault-motorokban sikerült, miért ne csalódjak a V6-osban is?
    Minden egyes szavaddal egyetértettem, mindennel kapcsolatban. Én ugyan most elfogultság nélkül a Red Bull autóját favorizálom külsőre, mert nagyon egyedinek és ötletesnek találtam azt, ahogy megoldották az orrproblémát. A Mercedesé is elegáns, de nehogy már ők nyerjék a szépségdíjat is, ha már olyan rohadt jól megy a motorjuk...
    Megnéztem a Day 4-et abból az összeállításból, amit ide linkeltél. Rögtön az elején annak lehetünk szemtanúi, hogy a Red Bull kivánszorog a garázsból. Azaz csak kivánszorogNA, mert alig lépi át a "küszöböt" az autó orra, máris lefullad az a rohadt Renault. A közönség meg röhög, füttyög, őrjöng... Teljesen le vagyok törve, eléggé aggódok a bikákért, de bízok benne, hogy Bahreinig helyrehozzák a problémák nagy részét. Minden évben van egy némi gigszer náluk, télen izgulhatunk is értük, de aztán tavaszra csak behozzák a lemaradást. Ebben reménykedek most is...nagyon erősen!
    Szörnyű volt a Renault-kkal kapcsolatos híreket olvasni, de ugye ott van még a másik kedvelt csapatom, a Lotus is, akik még nem is teszteltek élesben! Miattuk is kicsit aggódok, főleg hogy Boullier is lelépett... Remélem nem fog leáldozni a csillaguk két év után, kár lenne értük. Főleg Grosjeant sajnálnám :(
    Most kicsit irigykedve nézem a Ferrari és a Mercedes munkáját és tekintve, hogy a Ferrari eddig is a legmegbízhatóbb autó volt a mezőnyben, kezdek félni. Az a rengeteg kör, amit ez a két csapat összehozott, a Red Bullhoz viszonyítva már ég és föld. Furcsa fordulat ez, de remélem nem lesznek ekkora különbségek és tényleg egy izgalmas szezonkezdetünk lesz.
    Már nagyon várom, jöhetne hamarabb is a március :))
    Boldogan kifejteném bővebben a véleményemet, de már annyiszor meggyűlt a bajom itt a karakterszámmal, hogy most nem hadakoznék vele.
    De annyit még hadd írjak, hogy tetszettek a képösszeállítások és a targoncás hasonlat is :)) (Remélem Gro és Maldonado azért nem szorulnak ilyen munkára, ha esetleg a csapat szétesik..)
    Puszi :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)))

      Sajnálom, hogy letaglóztalak, de előbb utóbb úgyis meghallgattad volna a motorhangokat. Én optimistán állok a dologhoz és ugyan nem olyanok, mint a régi motorok, de ennek is megvan a maga pikantériája és előbb utóbb mindenki beletörődik majd a változásba :DD
      A Red Bull megoldása igen tetszetős, de továbbra sem tudok elmenni az orr eleje mellett, nekem ez a megoldás nem igazán jön be, de legalább a festéssel kompenzálták valamelyest.
      A Red Bull gondjai meglepőek voltak a számomra és persze az emberek többsége erre a pillanatra várt, végre nem ők a dominánsak, de úgy látom még mindig van olyan aki nem tudja kulturáltan kifejezni a véleményét.
      Azért nagyon kíváncsi leszek Bahreinben milyen erősorrend áll fel.Viszont úgy érzem a Mercedes nagyon jól összerakta az autót, de majd elválik. Ők is elég erős párossal rendelkeznek, úgyhogy a szezon még sok meglepetést tartogathat. Én is kíváncsian várom, már hiányzik a megszokott adrenalin.
      Örülök, hogy tetszettek a képek és én is remélem, hogy azért a Lotus nem szorul erre a munkára :D
      Puszi:*

      Törlés