2013. július 13., szombat

Nagyító alatt: Lotus F1 Team



Fiatal csapat mégis hosszú múltra tekint vissza. Az enstone-i székhelyű istálló, mint az 1981-ben megalapított Toleman jogutódjaként vált 2012-ben hivatalosan is Lotus F1 Team-é. Azóta pedig a töretlenül menetel előre két nagyszerű pilótájával és a lelkes csapattagokkal. Az utóbbi időben a rajongók körében is egyre szimpatikusabbá vált az arany-fekete festésű csapat. Miért is kedvelik ennyien?

Az okok egyszerűek. Egy olyan fiatal és mégis tapasztalt közeg jött létre, ami talán csak a Red Bullnál volt eddig megtapasztalható. A Lotus kötetlensége és mégis teljes mértékű elkötelezettsége teremti meg azt a szférát, amelyet nem csak a pilóták , csapattagok, de a rajongók is imádnak. Sehol sincs nyoma a vasszigornak, kötelező, unalmas PR-eseményeknek.

A Lotus képes megteremteni az egyensúlyt a komoly dolgok és a szórakozás között. Nem véletlen, hogy képesek voltak még Kimi Räikkönent is úgymond megszelídíteni. Félreértés ne essék nincs szó átformálásról, szigorú szabályokról. Egyszerűen képesek alkalmazkodni, és ez a képesség emeli ki őket a nagycsapatok közül.
Felvetődik a kérdés, hogy ez a lazaság nem megy a teljesítmény rovására? Csak nézzük meg az elmúlt két évet. Számtalan pontszerző hely, dobogós helyezés és két győzelem, s még messze sincs vége az idei szezonnak, ki tudja a statisztikai adatok mennyit gyarapodnak. Még nem tökéletes a gépezet ezt mindenki látja a saját szemével is, de az autó és a mérnökök jó úton haladnak, hogy az él menők közé tartozzanak, ha már most nincsenek ott! Egy kis költségvetésű csapatról beszélünk, akinek pontosan be kell osztani minden fillért. Nem tehetik meg, hogy értelmetlen dolgokra pazarolják az amúgyis szűkös keretet. Viszont ha megnézzük a teljesítményt egy szavunk sem lehet. A Lotus a jelenlegi gépek közül a legkiegyensúlyozottabb, de ebben világbajnok pilótájuk is nagy szerepet játszik. 

Talán a Lotus csapat másik hatalmas előnyét jelenti, hogy képesek a Forma 1 világába a rajongókat is bevonni. A csapat Twitter és Facebook oldala mindig újdonságot nyújt számukra. Különleges szponzoraikkal mindig mosolyt csalnak az arcunkra.  Elég, ha az Angry Birds-ös vagy a Batman filmmel való kapcsolatra gondolunk, de ne hagyjuk ki a zenét imádókat se. Együttműködés a Linkin Park vagy a Daft Punk együttessel, saját zenecsatornájuk már kicsit túlmutat a Forma 1 –es marketingfogásokon. A Lotus képes olyan lépcsőket is meglépni, amit egyes konzervatívabb csapatok lehetetlennek tartanak.

A csapattagok mindig humoruknál vannak, s talán ez tesz őket szerethetővé. Személy szerint imádom a bejegyzéseiket, videóikat és állandó körkérdéseiket. Hiszen ezzel engemet is bevonnak a világukba. #ImSexyAndIKnowIt, #F1FortuneCookie, #SepangSunde, #LongerLastingRubber sokak számára ismerős lehetnek ezek a mondatok. A Lotus gépeinek oldalán ugyanis idéntől minden versenyhétvégén egy újabb az adott helyszínre vonatkozó felirat kerül fel. 

Talán kijelenthetjük, hogy a Lotus a paddock egyik leghumorosabb és legközkedveltebb csapata. A középcsapatnak néhány év leforgása sikerült kinőni a szürkeségből és itt nem csak a teljesítményről van szó. A népszerűsége az egekben, amiben közre játszik, hogy a F1 talán legszínesebb egyéniségének birtokosainak is mondhatják magukat. Kimi Räikkönen és a Lotus tökéletes párosítás minden értelemben. A csapat pedig méltó örököse lehet a Colin Chapman-féle klasszikus istállónak.

3 megjegyzés :

  1. Szia :)
    Már vártam a csapatos újdonságodat, hát végre megérkezett! :) Örülök ennek az új sorozatnak!
    Nem is számíthattam másra, minthogy a Lotusszal kezd a sort. De megértem, hiszen tényleg egy nagyon szimpatikus és emellett eredményes csapatról is van szó. Érdekes, hogy milyen múltra tekint vissza korábbi felállásai során (hány nevük volt már te jó ég! :D), most két éve mintha egy teljesen új csapatot tisztelhetnénk a Lotus alakulatában :)
    Én nagyon szeretem a fekete-arany festésű autókat, volt szerencsém élőben is megcsodálni őket, és amikor a napfény megcsillant az arany csíkokon, hát az valami elképesztően szép volt! Aztán ott van egy nagyon szimpatikus csapafőnök, és a két imádnivaló pilóta, akik a kedvenceim Sebastian után. Gro-nak talán kicsit jobban szurkolok, amiért ő szerencsétlenebb, de Kimiért is szorítok egy-egy előzésnél például.
    A csapat marketinges köre is nagyon megnyerő, én személy szerint mindig epekedve várom a hashtageket az autókon (a GodSaveOurTyres vitte eddig nálam a prímet Angliából :D) és MiniKimit meg MiniRomaint pedig mindig egy élmény a különböző helyszíneken látni. Imádom őket :)
    Mint csapat, ott állnak a topcsapatok küszöbén, a kis költségvetésük miatt még inkább nem sorolhatók be abba a kalapba szerintem, amiben jelenleg a Red Bull és a Ferrari áll az élen, ők a Mercedesszel valamiféle második sort képviselnek szerintem ebben az évadban. Most kicsit aggódok is miattuk, hogy mi lesz velük, ha Kimi elhagyja őket, hiszen egyértelmű, hogy ő tömegeket vonz a csapatnak, viszont valóban nincs meg az a csomag egyelőre, amivel akármelyik pilóta is vb címet nyerhet.
    Nekem mindenesetre a Red Bull után a Lotus a legszimpatikusabb csapat, akik elérték azt nálam, hogy ne fújjolva és fintorogva nézzek az autóikra egy-egy versenyen (na ez a Ferrariról nem mondható el :D), hanem úgy a komplett bagázs meg tudott nyerni és ha nem lennék elkötelezve Seb és a RB mellett, talán még Grosjean-szurkoló is lennék. Kimi-fan csak azért nem, mert belőlük már így is sok van :D
    Várom a következő csapatelemzésedet, reménykedek benne, hogy a Red Bull lesz a második "áldozat" :)
    Puszi :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. U.i.: most nézem az időpontot :O De jó vagyok! :D

      Törlés
    2. Szia :)
      Majdnem mára sikeredett :))
      Örülök, hogy tetszett ez a sorozat is. A legelején nem így terveztem, valami hasonlót akartam, mint a pilótákkal. Olyan rajongó szemszöget, végül egy köztes megoldásnál maradtam. Ez lett belőle.
      Hát igen nem véletlen,hogy a Lotust hoztam elsőre, de ennek két oka is van. Én az elmúlt időszakban nagyon megszerettem ezt a csapatot, ami nálam nagy szó, hiszen nem vagyok oda egyikért se nagyon.
      Imádom,amit művelnek, ahogyan teszik, mindazok mellett, hogy egy igencsak feltörekvő csapatról van szó.
      Kiminek ez volt a legjobb döntése,amikor az arany-fekete festésű autóban visszatért. Már ezzel is jó pont jár a csapatnak.
      Az istálló hozzáállása, felfogása és a környezet is nagyon vonzó számomra.
      Kívánságod parancs, előbb hozok egy újabb rajongó szemszöget, de utána jöhet a Red Bull :D
      Puszi:*

      Törlés