2013. június 9., vasárnap

Kanada



Sima ügy

2013.június 07-09.

A hercegség után a mezőny fogta a kis cókmókját és átruccant az amerikai kontinensre, azon belül is Kanadába. A pilóták viszont nem bánják, hogy a szezon közepén kell átutazniuk az egykori kiváló pilótáról elnevezett Circuit Gilles Villeneuve pályára. A karakterét tekintve egy újabb utcai pályán folyik majd a verseny, de Kanada nem sokban hasonlít a monacói aszfaltcsíkra.

Hiába telt el két hét a fényűző partiktól hangos hétvégétől, de egyes botrányok nem látszanak nyugodni. A Mercedes titkos tesztje nagyobb felháborodást és visszhangot váltott ki, mint azt bárki is gondolta volna. Úgy tűnik, a Perez- Räikkönen monacói találkozása is további hangos szóváltást eredményezett. Räikkönen Perezt, míg Perez Räikkönet bírálta. Ki volt a hibás döntse el mindenki saját maga. A sornak viszont még nincs vége, ugyanis a Pirelli, továbbra sem veti be az új gumikat,amit korábban megígért.

Kanada nem mutatta meg fényes, napsütötte oldalát, ugyanis mindhárom szabadedzés, sőt még az időmérő is nedves körülmények között zajlott. Így az edzések eredménye nem volt valóságos. Újabb esős időmérő, a szezon során már a sokadik, ezért nem véletlen, hogy a sorrend újra megkeveredett. A legjobban Sebastian Vettel alkalmazkodott a körülményekhez így övé lett a polepozíció, míg a meglepetést a harmadik helyen végző finn Valteri Bottas okozta a Williams-szel. Hiába a leintett kvalifikáció, már megszokhattuk, hogy úgysem abban a sorrendben rajtolnak majd el a pilóták, hiszen jön FIA és előás egy szabályt, és már érkezik a büntetés, amelynek most áldozata Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo lett. Kíváncsian várom, a következő vétek, melyik apró betűs szabályrészt fogja sérteni. 

Vasárnap, ha nem is sziporkázó napsütés várta a mezőnyt, de már száraz körülmények között kezdődött meg az 44. kanadai nagydíjat. Sebastian Vettel pedig egy könnyed rajt-cél győzelmet aratva szerezte meg idei harmadik győzelmét. Mögötte Fernando Alonso végzett, aki átvette a második helyet a pontversenyben, a mai nap gyengélkedő Lotus-szal versenyző Räikkönentől. Sajnos a másik finn pilóta Bottas, hiába szerezte meg a harmadik rajtkockát, a versenyen nem sikerült megtartania ezt az előkelő helyet.


 Most jön egy újabb háromhetes szünet. MÁR MEGINT!! A hónap végén megrendező Brit Nagydíjon ki fog nyerni? Majd kiderül. Hiszen addig még áll előttünk egy Mercedes- Pirelli ügyet eldöntő tárgyalás. Komoly szankció vár a csapatra, vagy megússzák egy könnyebb büntetéssel?? Június 20-án kiderül. 

Az erőviszonyok átalakulni látszanak. A Red Bull pokolian erősnek tűnik, a Ferrari tartja a tempót, de a Lotus leszakadni látszik. Mielőtt azonban bármit is megjósolnánk, a sorrend pillanatok alatt megváltozhat.

2 megjegyzés :

  1. Szia :)
    Sima ügy. Egyszerű de jó címválasztás ;)
    Igazából még a futamtól átszellemülten elolvastam tegnap éjjel az irományodat, de telefonon nem akartam pötyögni, mert úgyis tudtam, hogy nem bírom majd két mondatban letudni a véleményemet :D
    Igazából nekem az egész hétvége egy nagy meglepetés volt. Valahogy nem is számítottam arra, hogy esős szabadedzések és időmérő lesz, de idén már kijutott ebből nekünk bőven, szóval nem is csodálkoztam annyira. De tudtam, hogy ha eső, akkor nem Merci-pole lesz és hála az égnek be is jött a jóslatom :) Seb idén pont az esős és kaotikus időmérőkön (Melbourne, Sepang)lett első, így hát ezt vártam most is, de azért nagyon szoros volt a vége. Hamilton milyen bosszant is volt miatta :D
    A futamon igazából egyáltalán nem számítottam arra, hogy a Red Bullnak ilyen előnye lesz. Két másodperc a másodikra nézve egy kör alatt? Az durva, nem? :D
    Az is fura volt, hogy miután Wéber Gabi 3milliószor elmondta, hogy a Ferrarinak volt a legjobb versenytempója a szabadedzéseken (én is néztem az ismétlését, de közel sem láttam annyira erősnek őket, de hát ő a szakértő...ja amúgy meg esőben nem tudom hogy lehet ezt megállapítani, na mindegy...) Alonso a futam első felében sehol sem volt, aztán mikor Webbó szárnya meghibásodott, hirtelen megindult.
    Arra végképp nem számítottam, hogy SENKINEK sem lesz baja a gumikkal. Rosberg csak magának köszönheti hogy negyed órán keresztül állóra fékezte a gumijait. De én nagyon örültem, hogy a "Look after the tyres" helyett "Keep pushing!" üzeneteket hallottunk a mérnököktől :)
    De ami nem lepett meg az az volt, hogy a Merci jóval kevésbé szenvedett a gumikkal, mint Monaco előtt :)
    És amíg ez a rohadt három hetes szünet tart, abból fogunk élni, hogy mi lesz velük? :)
    Én mindenesetre elraktározom magamban most ezt a győzelmet, ami most nagyon jól esett :)
    Ja és még annyit, hogy szörnyű, ami a pályamunkással történt. Az az egyetlen pozitívum talán benne, hogy egy olyan helyen volt utoljára, ami egy igen jelentős helyszín :/
    U.i.: próbáltam objektív lenni, a kirohanásokat majd privátban :)
    Jó kis összegzés lett, mint mindig amúgy :)
    Puszi :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :))
      Számomra, túlságosan is felborult a megszokott erősorrend,nem ezt vártam a futamtól. Jó az látszott,hogy a Red Bull továbbra is erős, de a Ferrari és a Lotus gyengén elmaradt.
      A futamot nem mondanám érdekfeszítőnek, enyhén laposra sikeredet, de szerintem ennek Seb örült a legjobban.
      A gumikérdés az tényleg megdöbbentő. Ahhoz képest,hogy néhány hete mindenki jajgatott az új gumikért, semmi baj nem volt most. Igaz a Pirelli Angliába se veti be a megígért gumikat. Csak ámítanak.
      A következő három hét pedig biztos a meghozott döntésről szól majd,én már kicsit unom a hajcihőt, így gyorsan túleshetnének már rajta.
      A pályabíró halála tényleg tragikus,még mindig hihetetlennek találom,hogy történhet ilyen :(
      Tudom,hogy nem könnyű objektívnak lenni ilyen helyzetben, ha én se tehetnék így, kicsit más hangnemben olvashatnátok az összefoglalókat :D
      Puszi:*

      Törlés