2013. december 13., péntek

Kétes érzelmek



Mindig szeretek megmaradni egy OBJEKTÍV nézőpontban és innen rátekinteni a Forma 1 világára, az évek alatt ugyanis rájöttem, hogy számtalan kapu nyílik meg ezáltal számomra. Szeretek több szemszögből megvizsgálni egy esetet, mert lehet szó, éppen a kedvenc csapatomról vagy pilótámról, de így sem tudom és akarom mindig csak az ő szemszögüket nézni, mert lehet, hogy ők is ugyanolyan hibásak, mint a másik fél.
Előfordulhat, hogy következő sorok nem mindenki számára lesz elfogadható álláspont, de miért ne szemléltethetném a saját perspektívámból? A SZABÁLYOK is arra valók, hogy valaki megszegje őket. Nem de?? 

Amikor 2011 novemberében bejelentették Kimi visszatérését a Lotus-szal. Rajongók támadtak fel a poraikból, porolták le régi rajongó cuccaikat és ültek le újra a televízió képernyői elé, vagy akik kitartottak annak ellenére is a sport mellett, hogy a finn nem részese a mezőnynek, azok egy hatalmas ajándékkal lettek gazdagabb. Nem hazugság, ha azt mondom, újra ÉRTELMÉT láttam, hogy hétvégenként két és félórákat töltsek el a Tv előtt. Újra bennem élt az izgalom, a feszültség és egy jól eső bizsergés, amit a kedvenc pilótám képes kiváltani.

Viszont meglehetősen DEJA VU érzésem van. Hogy miért is? Most szemléltetem kicsit a valóságot.
2007-ben amikor Kimi a Ferrarihoz igazolt, mindenki szerette volna, sőt várta, hogy megtörjön a McLaren-es peches korszak és a finn pilóta végre megkapja az elismerést egy világbajnoki cím formájában. Sikerült neki, már az első évében felért a csúcsra. A FERRARI biztosította a rajongók számára azt az autót, azt a közeget, ami megillette a tehetséges finn pilótát. A jónak is vége szakad egyszer, 2009, sőt ha jól megnézzük, már 2008-ban fordult a kocka és a Ferrari világbajnoka szép lassan került háttérbe. Mindez odáig fajult, hogy 2009-ben idő előtt távozni kényszerült a csapattól, mert érkezett Alonso és a Santander pénze. 

Mindenki fel volt háborodva, gyűlölték és elfordultak a Ferraritól. Tüske volt a rajongók szemében az olasz istálló, Kígyót-békát elmondtak rájuk. Őket okolták Kimi távozásért. Nekem is fájt, hát hogy a fenébe ne, a Ferrari nagyon közel állt a szívemhez, imádtam a csapatot, a munkamorálukat, az elhivatottságukat. Mindezt a Jean Todt érában, viszont amióta Stefano Domenicali átvette az irányítást, a csapat egy másik irányba indult el. Az ezt követő rendszer már kevésbé állt közel hozzám, én nem ebbe az olasz istállóba szerettem bele, mindezt csak tetőzte a Kimi elküldésével járó mizéria.

2011. november érkezett a bombahír a finn Jégember visszatér a Lotus színeiben, a bejelentést mindenki nagy örömmel fogadta, bár a csapat kilétét már kételkedve, hiszen nem igazán mutatott az előző szezonban kimagasló eredményt. Viszont talán mindenki megnyugodott, amikor a teszteken igencsak jól szerepelt az arany-fekete festésű kocsi. Szép lassan a LOTUS csapat nem csak egyre magasabbra küldötte fel magát a Forma 1 berkeiben belül, de a rajongók szívébe is hamar belopta magát. Különleges és nem megszokott stílusukkal, laza szórakoztató munkamorálukkal, egy nagyon is közkedvelt csapattá váltak. Sokan szerették őket, független attól, hogy valójában ki a kedvencük. Talán mondhatom, hogy az összes Kimis rajongó fejet hajtott előttük a finn visszahozásáért. Abu Dhabiban pedig lángolt a szerelem, hiszen a dobogó legfelső fokán ünnepelhettük a visszatérő bajnokot. Tökéletes páros bontakozott ki. Kimi és a Lotus jól kiegészítette egymást.

Azonban minden szerelem végett ér egyszer. Szint egyről a kettőre, fordítottak hátat az enstone-i csapatnak a rajongók. Eszeveszett fejetlenség uralkodott el. Ugyanis a Lotus nem vette jó néven, hogy az egyik legerősebb pilótájuk távozik, mégpedig vissza a Ferrarihoz, ahonnan már egyszer elmenekült a finn, kijelentve, hogy a legrosszabb éveit töltötte ott. Milyen abszurd is. Még mindig csak mosolyogni tudok rajta. Én a végsőkig hittem a Lotusban, próbáltam, egy botlásnak elkönyvelni a kialakult helyzetet, míg a rajongók, már-már támadást indítottak a csapat ellen, és ami még rosszabb a csapat másik pilótáját is célkeresztbe vették is. Viszont a pont, ami minden biztosítékot kivert az ominózus indiai esett. A nem éppen szalonképes rádióbeszélgetés volt az utolsó csepp a pohárban.

Az utána kezdődő spekulációk, Kimi idő előtti távozása, már csak a vicc kategóriába lehet sorolni. A rajongók pedig, hogy is mondjam….igaza volt egyszer egy kommentezőnek, aki azt írta kétszínűek. Akinek nem ige ne vegye magára. Kemény szavak ezek, de egyet kell valamelyest értenem benne. Azok, akik boldogan várják a 2014-es idényt Ferraris színekben, azok igenis kétszínűek. Miért kell vissza kúszni egy olyan csapathoz, aki tett ellene, hogy megutáljuk őket. Még mindig kételkedve fogadom Kimi döntését, de megértem. Ő győztes autót akar, az hogy csak a pénzért megy át. Azért ez erős, soha nem annak a pilótának ismertük meg, aki a pénzért tesz valamit. SZENVEDÉLYE a sport, IMÁD vezetni. Egy különleges személy, aki mögött még mindig sokan állnak.

Furcsa belegondolni, hogy jövőre újra vörös overállt ölt majd fel. Én igazság szerit jobban csíptem az arany fekete színt. Nem tudom, mit hoz a jövő év. Egy biztos sok kétes dologra fény derül, s remélem minden a jó irányba fog elsülni. Nagyon remélem, hogy Kimi helyes döntést hozott, bár a jelenlegi helyzetet tekintve a Lotus lett volna egy biztos befektetés.

Kétes érzések kavarognak bennem. Jó vagy rossz döntés volt visszatérni a Ferrarihoz. Ki a hibás a Lotusnál a kialakult helyzetért? Miért kellett egyáltalán idáig elfajulnia?. Számtalan kérdés kavarog bennem. Egy részének a miértjeit nem értem, míg a másik oldalt teljes mértékben. 

Nem véletlen a cím és az, hogy másodjára ülök le ehhez a szösszenetekhez. Valószínűleg az érzelmek azok amik irányítanak és nem tudom eldönteni a fent említett kérdéseket. Nézem az összefoglaló videókat Kimi Lotusos pályafutásáról, fantasztikus érzések, emlékek elevenednek fel. Majd jön egy újabb kép és a Ferrarira váltunk, ahol a finn bajnok lett. Melyik?? Melyik a helyes döntés? Őszintén félek, de izgalmakkal várom a következő évet. Nehéz megmondani mi vár 2014-ben, de úgy érzem számomra az elmúlt két év legszebb pillanatai örökre megmaradnak. 

Nem utolsó sorban ki kell jelentenem, továbbra is egy pilóta az örök kedvenc számomra, bárhova menjen, bárhol versenyezzen, én követni fogom, de nem állok be az „AKTUÁLISAN EZÉRT A CSAPATÉRT VAGYOKODA” sorba.

3 megjegyzés :

  1. Szia! :)
    Most mondjam azt, hogy már vártam, hogy valami ilyesmit hozz össze, mint ez a mostani őszinteségi rohamhoz hasonló nem is tudom mi? :)
    Megértem az aggodalmaidat, tényleg nem lehet most egyszerű Kimi-rajongónak lenni. Ugye az igazi rajongó az aki mindig minden körülmények között elkötelezett a kedvence mellett de amikor ilyen kínos szitu áll elő ez azért megnehezíti a rajongó dolgát.
    Ez az év Kimi szempontjából egy hatalmas felfordulás volt legalábbis szerintem.Szinte a semmiből nyerte meg az évadnyitót utána hozta a tőle elvárható dobogós helyeket aztán nemcsak a vb-esély, de a remény is elveszett, mégpedig a Kimi-Lotus egység menetelésére. Nekem így kívülállóként egy időzített bombaként jön le az egész. Eleinte semmit sem tudtunk arról, hogy 1, az anyagi helyzet siralmas 2, Kiminek nem fizettek eddig 3, a csapatban feszültségek vannak a pénz miatt 4, Kimi komolyan fontolgatja az átigazolást. Bevallom én csalódtam Kimiben is és a Lotusban is. Azt még nagy nehezen megbocsájtottam Kiminek, hogy nem igazolt a Red Bullhoz de az hogy nem maradt a Lotusnál és eligazolt a Ferrarihoz, oda, ahol állítólag pályafutása legszörnyűbb éveit töltötte és ahol elmondása szerint utált lenni, akiket elvileg még mindig nem csíp 2009 miatt, nekem egyszerre elképesztő és visszataszító. Jövőre megtudjuk hogy jól döntött-e de én nagyon meg fogok lepődni ha a Ferrari képes lesz olyan autót építeni amit 4 éve nem tudnak Alonsónak biztosítani (pedig már ő is megérdemelné hogy egyenlő esélyekkel küzdhessen). Abban sem vagyok biztos hogy ez a páros meghozza azt a sikert amire már nem csak a csapat de a rajongók is áhítatoznak.
    Ami engem meglep hogy aggódok a Lotus miatt. Az utóbbi két évben eléggé megkedveltem őket és titokban nekik is szorítottam, sokkal jobb volt a fekete-arany overallosokat látni a dobogón, mint a többi riválist. De ahogy az első évben (mármint 2012-ben) szárnyalásnak indultak, úgy süllyedtek most a béka segge alá. Kimi elriasztása, az eligazolása után bevágott durci, a durva beszólások a finn felé, a provokatív viselkedés, AZ HOGY MALDONADÓT IGAZOLTÁK LE HÜLKENGERG VAGY PÉREZ HELYETT (ami a leginkább betette nálam a kiskaput), most meg azt olvasom, hogy Boullier lemond és elhúz a csapattól. Én szörnyen sajnálom, de közben mérges is vagyok rájuk. Hihetetlen, hogy mik folyhatnak a háttérben. Az a legelképesztőbb, hogy egy élcsapat arra a sorsra juthat, mint tavaly a HRT. És akkor 2015-re már két új csapatot kereshet Bernie bácsi... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De te most Kimiről szóltál, úgyhogy maradok a finnél :) Szóval én elég nagyot csalódtam benne, az sem vet rá túl jó fényt, hogy műtét címén kihagyta az utolsó két futamot. Ezt azért némi fenntartással könyvelem el csalódásnak, hiszen ha tényleg műtéte volt (ezt azért elhiszem) és tényleg egy árva fityinget sem kapott a csapattól, akkor volt joga otthon maradni. Mondjuk nekem ez a hátfájós dolog is kicsit hirtelennek tűnt. Eddig szó sem volt róla hogy fájlalja a hátát aztán hirtelen előtérbe került ez az egész ügy. Mindenesetre remélem már jól van és tud készülni a jövő évre, mert nem könnyű szezonnak néz elébe. Már most úgy érzem hogy kicsit miatta is fogok aggódni nem lenne jó ha egy 2007 2.0-át látnánk, csak most a Ferrarinál. Bár kinek mi a jó :D
      Említetted rajongókat. Ha már minket,Vettel-fanokat divatdrukkereknek tartanak akkor sokan megkaphatják a kétszínű drukkerek jelzőt is :D Tőlem is sokszor kérdezgették már hogy ha "Vettel eligazol a Ferrarihoz Ferrari-drukker is leszel?" amire eddig mindig az volt az egyértelmű válasz hogy: DEHOGYIS, SOHA! Én is úgy vagyok mint te:pilótának szurkolok és nem csapatnak. Mondhatom hogy ez a kedvenc csapatom, de belül tudom, hogy nem magának a csapatnak szurkolok, hanem a pilótának, mert ha a csapattárs nyer és a csapat boldog, attól én még nem vagyok az :) Nyilván te sem fogsz örülni, ha jövőre Alo halmozza majd a győzelmeket (NE LEGYEN IGAZAM!!!) :D Én azt várom, hogy hirtelen rengeteg Ferrari szurkoló lesz, olyan is, aki eddig feléje se szagolt, esetleg szapulta, most hirtelen szerelmes lesz beléjük, mert mennyire jó felhozatallal indulnak jövőre...hát egészségükre :) Ezek után inkább őket kéne divatdrukkereknek nevezni ;)
      Még annyit, hogy: 88 nap :/
      Ja és mi a fenéért kell nekem állandóan két kommentbe sűríteni a mondanivalómat? Nagyon kevés az a 4067 karakterszám :( :D
      Puszi :*

      Törlés
    2. Szia :)

      Nem is tudtam, hogy vártad az őszinteség rohamom kitörését :) Az biztos, hogy ritkán fordul elő, de amikor leültem és elkezdtem bepötyögni a szavakat, mintha már előre meg lett volna írva minden bennem, Szinte csak nyomkodtam a billentyűzetet, egyszer se kellett elgondolkodnom, hogy innen hova tovább.
      Nem könnyű helyzet állt fel. 2013 igencsak megosztott a közvéleményt. Nehéz a helyzet és talán addig senki sem tudja megmondani mi a helyes döntés, míg nem látjuk a történéseket. Bennem továbbra is kétes érzések kavarodnak, de talán egy kicsivel jobbnak látom a helyzetet. Talán a Lotus egy süllyedő hajó lett volna Kimi számára és nem talált jobb megoldást mint a Ferrari. Nem lehet tudni, mint ahogy sok minden mást. Szerintem, hogy nem a Red Bullhoz ment, az sem az egyedüli döntése volt. Soktényezős játszma ez. Soha nem lehet tudni a következő lépéseket. Érdekes szezon elé nézünk. Régen nem tapasztalt várakozás előzi meg most a 2014-es szezont. Megválaszolatlanan kérdések hada lóg a levegőben. Bizony addig jó pár nap van.
      Ne aggódj, csak nyugodtan fejts ki a véleményed, rád mindig számítok :)
      Puszi:*

      Törlés