2013. november 8., péntek

Nagyító alatt: Infiniti Red Bull Racing




A 2005-ben debütáló istállónak vezetője nem más, mint az italgyártó cég birtokosa, az osztrák Dietrich Mateschitz. A csapat sikerei azonban nem érkeztek meg az első pillanatban. A 2006-ban a gárdához érkező Adrian Newey, majd az akkor még fiatal és tapasztalatlan, de hatalmas tehetségnek kikiáltott Sebastian Vettel párosával megalapozottá vált a siker.

A jelenlegi mezőny egyik legjobb autójával rendelkeznek, ez nem is kérdés, hiszen az elmúlt négy évben zsinórban szerezték meg a konstruktőri és egyéni világbajnoki címet. Tényleg az előbb említett két ember a siker kulcsa? Egy tehetséges és gyors pilóta és egy zseni mérnök kettőssége alkotja a megállíthatatlan előremenetelést? Nem biztos, de abban biztosak lehetünk, hogy ők is részesei a sikerhez vezető útnak.

Ha a Red Bullra gondolunk, legtöbbünknek a fiatal szó ugrik be, annak ellenére, hogy már ők is 9 éve részesei a száguldó cirkusznak. Ezzel még így is jócskán elmaradnak a nagycsapatok mögött. Ez a fiatalság azonban kifizetendő lehet. A csapat összetételét figyelembe véve, fiatal mérnökök, szerelők és csapattagok. Ne menjünk el amellett se, hogy a Red Bull rendelkezik a legfiatalabb csapatfőnökkel is . Cristian Hornert mindenki jól ismer, sőt a lábát még több TV néző. 

Így nem véletlen, hogy a garázsból felcsendül egy-egy AC/DC szám vagy ki ne ismerné Sebastian Vettel szerelőgárdáját, akik minden évben a háromszoros világbajnokkal leülve döntik el az aktuális gépezet nevét."Kate's dirty little sister" "Luscious Liz" "Randy Mandy" "Kinky Kylie" a nevek igencsak sikamlósra sikeredtek. A Red Bull a Lotus-hoz hasonlóan egy lazább kapcsot képez a szabályok felé. Nem minden csapat épít egy hajót Red Bullos dobozokból vagy bömböltet zenét egy hosszúra nyúlt időmérő közben csak azért, hogy szórakoztassa magát. Mint minden F1 csapatnak megvannak a különleges szokásai, így a milton keynes-i istállónak is. A monacói győzedelmeit ugyanis egy medence parival ünneplik, amely egyenlő azzal, hogy senki sem ússza meg szárazon. Kellenek ezek az események egy-egy csapat számára? Mindenképpen, hiszen a legjobb összekovácsoló erő. Mindezek mellett tökéletesen segít levezetni a feszültséget is. 

A Red Bull mára az egyik vezető csapattá nőtte ki magát, akitől joggal tartanak az ellenfelek. Talán egyetlen hátránya az istállónak, hogy rengeteg PR-eseményen kötelesek részt venni ugyanis a két legnagyobb szponzor megköveteli ezt. Úgy tűnik mind Sebastian Vettel és mind Mark Webber igencsak élvezi ezeket a rendezvényeket, még ha csak a külvilágnak is mutatják. A csapat azonban igyekszik szórakoztató és hasznosan rendezni a kötelező megjelenéseket. 

Ahogyan senki sem tökéletes, így a Red Bullnak is vannak fekete foltjai. Elég csak az idei csapatutasításos botrányra gondolni, ami felkavarta a közvéleményt, főleg ha ezt egy olyan csapat követi el, ahol nem áll fenn sorrend a pilóták között. Viszont mint minden ilyen egyszer volt csak hangos, később már feledésbe is merül, hiszen jönnek újabbak a helyére. 

A Red Bull csapatához tartozni méltán kifizetendő. Sikerre éhesek és képesek is megvalósítani álmaikat és vágyaikat. A titok megfelelő anyagi háttér, kiváló szakemberek, fantasztikus pilóták és felülmúlhatatlan akaraterő keveréke, és az elkötelezettség csak azért, hogy idén ismét ők állhassanak a dobogó legfelső fokán.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése