A 2005-ben debütáló
istállónak vezetője nem más, mint az italgyártó cég birtokosa, az osztrák Dietrich Mateschitz. A csapat sikerei
azonban nem érkeztek meg az első pillanatban. A 2006-ban a gárdához érkező Adrian Newey, majd az akkor még fiatal
és tapasztalatlan, de hatalmas tehetségnek kikiáltott Sebastian Vettel párosával megalapozottá vált a siker.
A jelenlegi mezőny egyik legjobb
autójával rendelkeznek, ez nem is kérdés, hiszen az elmúlt négy évben
zsinórban szerezték meg a konstruktőri és egyéni világbajnoki címet. Tényleg az előbb említett két ember a siker kulcsa? Egy tehetséges
és gyors pilóta és egy zseni mérnök kettőssége alkotja a megállíthatatlan
előremenetelést? Nem biztos, de abban biztosak lehetünk, hogy ők is részesei a
sikerhez vezető útnak.
Ha a Red Bullra gondolunk, legtöbbünknek a fiatal szó ugrik be, annak
ellenére, hogy már ők is 9 éve részesei a száguldó cirkusznak. Ezzel még így is
jócskán elmaradnak a nagycsapatok mögött. Ez a fiatalság azonban kifizetendő
lehet. A csapat összetételét figyelembe véve, fiatal mérnökök, szerelők és csapattagok.
Ne menjünk el amellett se, hogy a Red Bull rendelkezik a legfiatalabb
csapatfőnökkel is . Cristian Hornert
mindenki jól ismer, sőt a lábát még több TV néző.
Így nem véletlen,
hogy a garázsból felcsendül egy-egy AC/DC
szám vagy ki ne ismerné Sebastian Vettel szerelőgárdáját, akik minden évben a
háromszoros világbajnokkal leülve döntik el az aktuális gépezet nevét."Kate's dirty little sister" "Luscious Liz" "Randy
Mandy" "Kinky Kylie" a nevek igencsak sikamlósra sikeredtek.
A Red Bull a Lotus-hoz hasonlóan egy lazább kapcsot képez a szabályok felé. Nem
minden csapat épít egy hajót Red Bullos dobozokból vagy bömböltet zenét egy
hosszúra nyúlt időmérő közben csak azért, hogy szórakoztassa magát. Mint minden
F1 csapatnak megvannak a különleges szokásai, így a milton keynes-i istállónak is. A monacói győzedelmeit ugyanis egy
medence parival ünneplik, amely egyenlő azzal, hogy senki sem ússza meg
szárazon. Kellenek ezek az események egy-egy csapat számára? Mindenképpen,
hiszen a legjobb összekovácsoló erő. Mindezek mellett tökéletesen segít
levezetni a feszültséget is.
A Red Bull mára az egyik vezető
csapattá nőtte ki magát, akitől joggal tartanak az ellenfelek. Talán egyetlen
hátránya az istállónak, hogy rengeteg PR-eseményen
kötelesek részt venni ugyanis a két legnagyobb szponzor megköveteli ezt. Úgy
tűnik mind Sebastian Vettel és mind Mark Webber igencsak élvezi ezeket a
rendezvényeket, még ha csak a külvilágnak is mutatják. A csapat azonban
igyekszik szórakoztató és hasznosan rendezni a kötelező megjelenéseket.
Ahogyan senki sem
tökéletes, így a Red Bullnak is vannak fekete foltjai. Elég csak az idei
csapatutasításos botrányra gondolni, ami felkavarta a közvéleményt, főleg ha
ezt egy olyan csapat követi el, ahol nem áll fenn sorrend a pilóták között.
Viszont mint minden ilyen egyszer volt csak hangos, később már feledésbe is
merül, hiszen jönnek újabbak a helyére.
A Red Bull csapatához tartozni méltán
kifizetendő. Sikerre éhesek és képesek is megvalósítani álmaikat és vágyaikat.
A titok megfelelő anyagi háttér, kiváló szakemberek, fantasztikus pilóták és felülmúlhatatlan akaraterő keveréke, és
az elkötelezettség csak azért, hogy idén ismét ők állhassanak a dobogó
legfelső fokán.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése