2013. január 25., péntek

Már vége is ?


Tehetjük fel a kérdést a szezon utolsó futamát követően. Hiszen még most volt MÁRCIUS, amikor újra útjának indult a szezon. Mikor feleszméltünk, már a hátunk mögött tudhatunk 20 izgalmasabbnál izgalmasabb futamot, ennek ellenére mi nézők mégis úgy érezzük, hogy ez nem volt elég. TÖBBET akarunk. 

2012 minden idők leghosszabb szezonja volt. A végeredmény fáradt szerelők pilóták mérnökök újságírók és a több ember, akik a háttérben dolgoztak az egész év során.


Nekünk nézőknek persze könnyű mondani, hogy MÉG, de a résztvevők egész év alatt keményen dolgoztak, azért hogy a csapatuk a legjobb legyen ebben a szezonban is. Valószínűleg a F1 kedvelők többsége nem is tudja milyen komoly és összetett sport ez, azon kívül, hogy a híres pilóták hétvégenként beülnek a versenygépükbe és egymást üldözve hajtanak a legjobb helyekért. A hátterében dolgozó szakemberek, akinek soha sincs, megállás szervezik az eseményeket, annak érdekében, hogy minden teljesen tökéletesen és zavartalanul zajlódjanak le.

A F1 nagyon is mélyreható logisztikát igényel, annak érdekében, hogy márciustól novemberig semmilyen probléma ne hátráltassa a sportot.

Az élet azonban nem áll meg az utolsó futammal, kisebb pihenőt követően a mérnökök tovább fejlesztgetik a masinákat, hogy a következő szezonban még tökéletesebb gépet alkossanak.  A pilóták a megérdemelt pihenőjük után gőzerővel készülnek az újabb megméretetésre. Céljuk nem más, minthogy fizikai és pszichikai értelemben is a legjobbat tudják nyújtani.

S mit csinálnak ilyenkor a rajongók?

Felelevenítik a szezon legeslegjobb pillanatait, elkezdik az esélylatolgatásokat, unatkoznak és türelmetlenül várják az idény kezdését. A márciusi kezdéskor pedig fújjon szél, essen eső, ők ott lesznek a Tv képernyője előtt és folytatják a szurkolást és a támogatást ott ahol a múlt évben abbahagyták. Kitartásuk lankadatlan,s ezzel erőt öntve a F1 világába,

A téli szünet olyan akár egy lakoma utáni böjt. Az év nagyobbik részében a sport elhalmozz minket, szurkolókat szebbnél szebb előzésekkel, váratlan, fordulatos, izgalmakban és eseményekben gazdag versenyekkel. Majd a szezon letelte után, elég időt szolgáltat arra, hogy megemésszük és elraktározzuk az élményéket. S milyen lesz a következő idény? Az a jövő kérdése mard, hiszen az már egy új év ,új szezonnal s ez még számunkra maga a rejtély.

2 megjegyzés :

  1. Szia!
    Ismét fantasztikusan megfogalmazott szösszenetet hoztál, ami engem nagyon is magával ragadott. Kicsit olyan, mintha megelevenítetted volna azt, ami a szurkolók fejében zajlik le, legalábbis belőlem biztosan beszéltél, mert én is hasonlóan gondolkodok :) Az egyik, a szenvedélyes rajongó felem azt mondja: MÉG! NEM AKAROM, HOGY VÉGE LEGYEN! A másik, okosabbik felem pedig azt, hogy ez a számunkra holtszezon igenis kell a pilótáknak, a mérnököknek, a szerelőknek és bármilyen furcsán is hangzik, de nekünk, rajongóknak is. Hogy leülepedjen a szezon, hogy higgadtan, tiszta és nem elvakult gondolkodással vissza tudjunk emlékezni az egész év összes pillanatára.
    Ezért kicsit utálom a telet, mert nincs mit hétvégén várni, nincs miért korán reggel felkelni (korán kezdődő futamoknál) vagy villámgyorsan behabzsolni a vasárnapi ebédet. A Brazil Nagydíj vasárnapja óta számolom vissza a napokat. Már csak 49 van hátra az Ausztrál Nagydíj vasárnapjáig! És alig várom már :))
    Puszi! :*

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Örülök,hogy ismét elnyerte a tetszésedet. A holtszezon igen keserves mindenki számára,de talán a fokozott várakozás teszi még izgalmasabbá a következő idényt. Nekem is hiányoznak a hétvégi rituálék, néha úgy érzem mintha félember lennék a F1 nélkül.A hátralévő időt meg valahogy túléljük. :)
    Puszi és kitartást :)

    VálaszTörlés